آفتاب

پزشكيان: بابک زنجانی و امیر منصور آریا در دولت قبل به وجود آمدند، صدای کسی هم در نیامد

پزشكيان: بابک زنجانی و امیر منصور آریا در دولت قبل به وجود آمدند، صدای کسی هم در نیامد

نماینده تبریز در مجلس گفت: مگر احمدی‌نژاد نمی‌گفت که بعد از دولت من یک نفر هم بیکار نمی‌ماند، پس چرا وضعیت اشتغال بهتر نشد؟

دكتر مسعود پزشکیان، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به سوال از وزیر نفت و اهمیت این موضوع، گفت: سوال بی ربطی بود، می‌خواستند حرف خودشان را بزنند و وزیر نفت را آوردند تا 20 دقیقه صحبت‌های خودشان را بگویند. وی افزود: در جریان سوال از زنگنه حرف‌هایی زده شد که هیچ منطقی نداشت یا منطق آن با سیاست‌های کلی کشور همخوانی نداشت.

وزیر بهداشت دولت هشتم تصریح کرد: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که اکنون بعد از 35 سال، بسیاری از جوانان ما بیکار هستند، رکود و تورم داریم و تحریم‌هایی که این آقایان می‌گفتند کاغذ پاره است، اثرات خود را گذاشته است. پزشکیان ادامه داد: در 8 سال گذشته دولت آقای احمدی‌نژاد این بلاها را تشدید کرد، قانون را هم که اجرا نکردند، اینکه بدون منطق صحبت کنیم و شعار بدهیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به انصراف نماینده سوال کننده از رای‌گیری از وزیر نفت، اظهار داشت: رسایی فقط می‌خواست حرفش را بزند و همین‌کار را هم کرد و چون می‌دانست اگر رای‌‌گیری شود عدد قابل توجهی به دفاع زنگنه رای مثبت می‌دهند، گفت که قانع شده است.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه دعواها و اختلافات سیاسی ما به عدم پیشرفت کشور دامن می‌زند، تصریح کرد: وقتی شعار می‌دهیم جوانان بیایند، خب این شعار خوبی است، ولی دلیل نمی‌شود که افراد با تجربه و مدیر را کنار بگذاریم. مگر احمدی‌نژاد نمی‌گفت که بعد از دولت من یک نفر هم بیکار نمی‌ماند، پس چرا وضعیت اشتغال بهتر نشد؟

پزشکیان اضافه کرد: یارانه‌هایی که دولت قبل پرداخت کرد، مگر خلاف قانون نبود، دولت اجازه داشت 50 درصد از یارانه‌ها را به صورت نقدی بدهد و باقی آن را در تولید هزینه کند، ولی صد در صد آن‌را پرداخت کرد، چرا در آن زمان مجلس و این آقایان که دم از قانون می‌زنند، جلوی این کار خلاف قانون را نگرفتند؟ این نماینده مجلس نهم با بیان این مطلب افزود: وقتی خودشان خلاف قانون عمل می‌کنند، ایرادی ندارد. اما وقتی افراد دیگری آگاهانه یا ناآگاهانه به قانون بی‌توجهی کنند، داد و بیداد می‌کنند؛ اگر صادق هستیم باید با عدالت برخورد کنیم نه اینکه جایی که به نفع‌مان است حرف نزنیم و جایی‌که به نفع‌ما است فریاد بزنیم.

وی ادامه داد: در دولت قبل 800 میلیارد دلار خرج کردند و سر و ته آن معلوم نشد، این همه بدهی به‌بار آوردند و فقط برای پروژه‌هایی که دولت قبل کلنگ زده است، 400 میلیون دلار نیاز است. امثال آقای بابک زنجانی و امیر منصور آریا در دولت قبل به وجود آمد که در آن زمان صدای کسی در نیامد و اعتراض نکردند.
کد N238540

وبگردی