آفتاب

آمریکا برنامه‌ای برای سفر دوباره کری به سرزمین‌های اشغالی ندارد

آمریکا برنامه‌ای برای سفر دوباره کری به سرزمین‌های اشغالی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه تنها هفت روز به پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین باقیمانده، گفت: وزیر خارجه آمریکا هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به منطقه برای تلاش لحظه آخر به منظور حل این مشکل ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگوی خبری روزانه خود در واشنگتن گفت: اسرائیل و فلسطین به تلاش خود برای یافتن راهی با هدف تمدید مذاکرات پس از ضرب الاجل 29 آوریل 2013 ادامه می‌دهند.

وی افزود: مارتین ایندیک، فرستاده آمریکا درمنطقه است تا به تسهیل این روند کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده معتقد است هر دو طرف خواهان یافتن راهی برای تمدید این مذاکرات هستند اما متاسفانه تحولات یک ماه گذشته ضرورت یافتن راهی برای یک فرمول جدید یا مکانیزم برای حرکت به سوی جلو را ایجاد کرده است اما ما امیدواریم که دو طرف بتوانند به توافق دست یابند. تا زمانی که آن‌ها خواهان یافتن راهی برای تداوم مذاکرات هستند، ما امیدواریم که بتوانیم به آن‌ها برای این کار کمک کنیم.

جن ساکی با اشاره به احتمال سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیش از این ضرب الاجل گفت: هیچ برنامه‌ای برای این مساله مدنظر قرار نگرفته است اما واشنگتن از نزدیک هر روز تحولات در سرزمین‌های اشغالی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N238480

وبگردی