آفتاب

طرح دو فوریتی در مورد خدمات درمانی ایثارگران از دستور کار مجلس خارج شد

طرح دو فوریتی در مورد خدمات درمانی ایثارگران از دستور کار مجلس خارج شد

طرح دو فوریتی مربوط به خدمات درمانی ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی که در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس مطرح شده بود از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این استفساریه آمده بود که ایثارگران دستگاه اجرایی مجاز به استفاده خدمات درمانی بیمه درمانی دستگاه‌های اجرایی خود هستند.

رحمان‌دوست رییس فراکسیون ایثارگران مجلس به عنوان طراح این دو طرح دو فوریتی گفت: پیش از این در برنامه پنجم هزینه دارو و درمان ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرای به عهده دستگاه اجرایی و هزینه‌های مربوط به ایثارگران غیرشاغل به عهده بنیاد شهید گذاشته شده بود اما در بودجه سال 93 کلیه هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و غیرشاغل به عهده بنیاد شهید گذاشته شد.

وی افزود: در یک ماه اخیر مشکلاتی برای ایثارگران دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده و این دستگاه‌ها حتی حداقل خدمات سایر پرسنل را به ایثارگران نمی‌دهند.

اسفنانی نیز در مخالفت با دو فوریتی این طرح اظهار کرد: ما دو ماه پیش بودجه سال 93 را تصویب کردیم و این مصلحت نیست که حالا بخواهیم قانون بودجه اصلاح کنیم باید اجازه دهیم این قانون اجرا و ایرادات آن در عمل مشخص شود و اگر لازم بود آن را اصلاح کنیم.

وی گفت که با بررسی یک فوریتی این طرح می‌توان بررسی کارشناسانه‌تری در مورد آن داشت.

لاهوتی نیز در موافقت با دو فوریتی این طرح اظهار کرد: فوریت این طرح در این است که دستگاه‌های اجرایی در مورد هزینه‌های درمانی ایثارگران بلاتکلیف هستند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اظهار کرد: آنچه در قانون بودجه تصویب شده روشن است پیش از این بحث شده بود که خدمات درمانی ایثارگران از سوی دستگاه اجرایی داده شود یا بنیاد شهید در زمان بودجه این موضوع مطرح شد که دستگاه‌های اجرایی خدمات خوبی به ایثارگران ارائه نمی‌دهند لذا خوب است این خدمات در بنیاد شهید تجمیع شود بنابراین در بودجه پیش‌بینی شده که صد در صد خدمات درمانی ایثارگران اعم از شاغل و بازنشسته از سوی بنیاد شهید ارائه شود.

وی افزود: آنچه در این استفساریه آمده است در واقع تفسیر نیست در واقع تغییر قانون است و اگر فکر می‌کنید باید قانون عوض شود می‌توانید طرح جدیدی ارائه کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این طرح دو فوریتی را از دستور کار مجلس خارج کرد.

انتهای پیام

کد N238406

وبگردی