آفتاب

پاکستان موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد

پاکستان موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش کرد

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک ˈهاتف 3ˈ از سری موشک های (غزنوی) با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و برد کوتاه را مورد آزمایش قرار داد.

روابط عمومی ستاد فرماندهی ارتش پاکستان (ISPR) اعلام کرد: این موشک قادر است اهدافی را تا فاصله 290 کیلومتری در زمین هدف گیری کرده و قابلیت مانور بالایی داشته و می تواند در سطح پایین حرکت کند.

در بیانیه ستاد فرماندهی ارتش پاکستان آمده است: هاتف 3 مجهز به فناوری مدرن بوده و تولید و ساخت آن باعث تقویت و توانایی بیشتر پاکستان در زمینه سلاح های بازدارنده و امنیت ملی می شود.

در آزمایش امروز این موشک، ˈراشد محمودˈ فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان، مقام ها و فرماندهان ستاد راهبردی و سایر دستگاه های پشتیبانی تسلیحات پاکستان حضور داشتند.

ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان آزمایش موفق این موشک را به نیروهای مسلح، دانشمندان , مهندسان و ملت پاکستان تبریک گفتند.

آخرین آزمایش موشکی پاکستان در 14 آبان 92 (پنجم نوامبر 2013) انجام شد. این کشور یک فروند موشک هاتف 9 از سری موشک های (نصر) با برد کوتاه و قابلیت هدف گیری در تا فاصله 60 کیلومتری در زمین را با موفقیت آزمایش کرد.

پاکستان درسال 1377 شمسی (1998میلادی) در پاسخ به اقدام کشور هند آزمایش هسته ای انجام داد.

پاکستان دارای چند سری از موشک های ˈهسته ای، بالستیک به ویژه کروزˈ است.

رسانه های پاکستانی در این خصوص گزارش دادند: آزمایش موشک های کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای توسط پاکستان، علاوه بر نمایش قدرت به معنای بازدارندگی در برابر تهدیداتی است که آمریکایی ها از آن با عنوان ˈحمله یکجانبه به خاک پاکستانˈ یاد می کنند.

به نوشته برخی منابع خبری، این گونه اقدامات پاکستان عمدتا در موازنه با هند و یا بازدارندگی در برابر آمریکا ارزیابی می شود.

آساق**1095**5981
کد N238392

وبگردی