آفتاب
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی:

حداقل فایده مذاکرات نشان دادن صداقت و شفافیت نظام در تعاملات بین‌المللی است

حداقل فایده مذاکرات نشان دادن صداقت و شفافیت نظام در تعاملات بین‌المللی است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این مساله که دستگاه دیپلماسی کشور مواضع حکیمانه‌تری اتخاذ کند، اجرای یارانه‌ها را با همه موارد و مسائلی که در آن بوده موجب نزدیک شدن به هدف اصلی یعنی جلوگیری از مصرف بی‌رویه و اجرای نسبی عدالت دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدبهلول حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که نسل جدید سپاه نیز بتواند این مسیر افتخارآمیز را که برای حفظ انقلاب، امنیت و سرکوب متجاوزین بوده است ادامه دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادراه زنجان ‌ تبریز گفت: در زمان دولت سازندگی این آزادراه شروع و در دولت قبلی به بهره‌برداری رسید. این آزادراه جایگزین جاده ترانزیت 60 ساله قدیمی شده اما متاسفانه از 50 کیلومتری شهر عبور می‌کند و روز به روز آثار زیان‌باری را به مردم تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: دولت قبلی برای جبران خسارت طرح چهار بانده کردن مسیر سرچم به میانه را انجام داد و چهار بانده کردن مسیر میانه به بستان‌آباد نیز مطالعه شد. حال با توجه به اینکه دولت جدید باید تعهدات دولت قبلی را ادامه دهد و از آنجا که این خسارت در دولت سازندگی انجام شد و برازنده‌ترین دولت برای جبران آن همین دولت اعتدال است درخواست چهار بانده کردن کل مسیر را داریم.

نماینده مردم میانه در مجلس به هدفمندی یارانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: هدفمند نبودن یارانه‌ها در گذشته ضربات مهلکی بر اقتصاد کشور وارد کرده است. هدفمندی با دو هدف اصلی جلوگیری از مصرف بی‌رویه و اجرای نسبی عدالت در دهک‌های پایین عملیاتی شد و علیرغم مشکلاتی که ناشی از اجرای آن بوده به هدف اصلی نزدیک شدیم.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر دولت مرحله دوم را شروع کرده اما باید توجه کنیم که هنوز هم روزانه حداقل 600 میلیارد تومان یارانه بی‌هدف در بخش انرژی پرداخت می‌شود. اگر دولت تدبیر و امید صرف‌نظر از محبوبیت زودگذر و اقدامات سیاسی نسبت به گذران امور اقتصادی با توجه به اقتصاد مقاومتی بپردازد مشکلات اقتصادی کشور به طور معجزه‌آسایی سر و سامان می‌گیرد و حتی می‌توانیم از صادرات نفت نیز بی‌نیاز باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: این مذاکرات را که با اجازه رهبری شروع شده دارای فوایدی می‌دانم که بیشتر از هزینه‌های آن است. حداقل فایده آن نشان دادن صداقت و شفافیت نظام در تعاملات بین‌المللی و خنثی کردن تبلیغات سوء بدخواهان و کنار زدن پرده کریه تزویر از چهره آنان است و اثبات این نکته که ما در حرف و عمل صادق هستیم و آمریکا و دوستانشان دروغگو هستند.

وی تاکید کرد: ما در حال آشکارسازی این واقعیت در افکار عمومی دنیا هستیم که آمریکایی‌ها اسیر صهیونیست‌ها هستند و گرفتارتر از اینکه بدون اجازه و رضایت از آنها قدمی حتی در راه مردم خود آمریکا بردارند. البته برای اثبات این نکته روش‌های مشخص‌تری هم وجود دارد مثلا دستگاه دیپلماسی ما می‌تواند با درک صحیح از اهداف ذاتی انقلاب، مواضع حکیمانه‌تری اتخاذ کند و بهتر از این مسائل بین‌المللی را مدیریت کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه دیپلماسی که خیال می‌کند زیر سوال بردن هولوکاست برای ما مشکل شده هنوز هم واقع‌گرا نیست. به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی و دولت‌های مربوطه از سال 70 به بعد دچار خودمحوری، خودسانسوری و روزمرگی شدند و در مدیریت مسائل بین‌الملل پیشنهادهای حکمیانه ارائه نمی‌کنند. از دولت درخواست دارم با تدابیر بیشتری عمل کند و با توجه به محدوده وسیع عزت، حکمت و مصلحت و نرمش قهرمانانه برتری اندیشه اسلامی را به اثبات برساند.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اصل 15 قانون اساسی در حفظ زبان‌های مختلف اقوام ایرانی بر لزوم حفظ و آموزش زبان ترکی به صورت آکادمیک تاکید کرد و افزود: این زبان مثل همه زبان‌های دیگر اگر به صورت آکادمیک و علمی تدریس نشود دچار آسیب‌های جدی می‌شود و به تدریج از بین می‌رود یا اینکه مثل آنچه در برخی نقاط کشور شاهدش هستیم دچار ناهمگونی شده و شکل محتوایی خود را از دست می‌دهد.

حسینی افزود: بدون اقرار هیچ زبانی بعد از زبان عربی به این اندازه فصاحت، بلاغت و گیرایی ندارد این امر یک سرمایه است اگرچه زبان فارسی نیز گنجینه‌های فراوانی دارد و باید برای حفظ آن تلاش کنیم اما شاید برخی نگاه‌های غیرسازنده و امنیتی با زبان‌های غیرفارسی به ویژه ترک برخورد کنند اما حفظ زبان ترکی باعث وحدت ملی خواهد شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور خواست اقدام عملی در راستای این خواسته انجام دهد.

انتهای پیام

کد N238360

وبگردی