آفتاب
نماینده مردم سنندج:

مردم کردستان از دولت انتظار توجه دارند

مردم کردستان از دولت انتظار توجه دارند

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند طی سال‌های گذشته مطالبات و خواسته‌های مردم کردستان از تریبون‌ها و کانال‌های مختلف طرح و پیگیری گردیده است و اقداماتی هر چند اندک در راه توسعه کردستان انجام شده اما مردم کردستان از دولت تدبیر و امید انتظار توجه بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سالار مرادی طی نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم کردستان در جریان تحقق حماسه سیاسی ملت ایران نقش موثری داشتند و به برنامه‌های دولت تدبیر و امید بیش از 72 درصد رای آری گفتند و همان‌گونه که مستحضرید دولت تدبیر و امید به وعده‌هایی که به مردم کردستان داد و میزان تحقق آنها جای بحث و سوال دارد.

وی افزود: ذکر چند نمونه از آمارها و شاخص‌های توسعه کردستان می‌تواند بخشی از چالش‌ها و مشکلات کردستان را به صورت مستند و واقعی به سمع و نظر دوستان و نمایندگان برساند. این شاخص‌ها جای سوال دارد که چرا پس از سی و چند سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز در کردستان میزان فعالیت بخش صنعت رتبه 25 کشور را دارد و در کارگاه‌های بزرگ رتبه 27 کشوری را دارد و در بسیاری از شاخص‌های توسعه دچار عقب‌ماندگی است و این در حالی است که در کردستان منابع و معادن بسیاری وجود دارد.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان بیکاری و درخواست‌های کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشترین علت مراجعه به نمایندگان کردستان است و بدون سرمایه‌گذاری بخش دولتی و بدون توجه دولت رفع مشکلات و محرومیت‌ها تحقق نمی‌یابد. البته در گذشته وعده‌هایی در مورد ورود سرمایه‌گذاران دولتی به کردستان داده شده بود ولی تاکنون هیچ کدام از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است.

وی با اشاره به تاثیر شاخص‌های عدم توسعه‌یافتگی بر نرخ رشد جمعیت، تصریح کرد: رشد متوسط جمعیت در کشور 1/3 درصد است در حالیکه در کردستانی که همیشه نرخ رشد جمعیت بیشتر از سایر بخش‌های کشور بوده امروز به هفت دهم درصد رسیده است و این جای تامل دارد. همچنین در توسعه سیاسی و بهره‌گیری از نیروهای بومی و اهل سنت نیز علیرغم بیانیه‌های دولت هنوز اقدامی دیده نشده است و امروز که 9 ماه از عمر دولت گذشته باید دولت بگوید از کدام یک از نخبگان و مدیران کل و اهل سنت در بدنه دولت استفاده شده است و حتی در مشاغل داخل استان نیز همین موضوع و مشکل وجود دارد.

مرادی در پایان تاکید کرد: من از حامیان دولت بودم اما چون تاکنون فرصت دیدار مجمع نمایندگان با رییس‌جمهور فراهم نشده است مجبور شدم برخی از مسائل را از این تریبون مطرح کنم اما به رییس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم قولی که در سنندج در زمان انتخابات دادند سریعتر عملیاتی کنند و کارگروه جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان را راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام

کد N238266

وبگردی