آفتاب

تهدید واشنگتن نسبت به انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین

تهدید واشنگتن نسبت به انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین

واشنگتن به مسئولان فلسطینی نسبت به اقدامشان برای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری عنوان داشت: ظرف سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای ساختن نهادهای فلسطینی صورت گرفت و آمریکا هم با کمک‌هایش در این امر سهم داشت، اما انحلال تشکیلات خودگردان در راستای منافع فلسطینی‌ها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین پیامدهایی را بر روابط ما با فلسطینی‌ها و بر حمایت مالی ما از آن‌ها بر جای خواهد گذاشت.

پیشتر، منابع آگاه فلسطینی اعلام کرده بودند که احتمالاً محمود عباس به زودی از سمت خود استعفا داده و تشکیلات خودگران فلسطین را منحل کند.

از سوی دیگر، "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صیهونیستی درخصوص تحولات فلسطین گفت: اخیرا فلسطینی‌ها درخصوص انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کردند و امروز درخصوص آشتی با حماس سخن می‌گویند، آنها بگویند که چه تصمیمی دارند.

در همین راستا، "اسماعیل هنیه"، نخست وزیر دولت حماس در دفترش در شهر غزه با "موسی ابو مرزوق"، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و با یکدیگر درخصوص راهکارهای تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی بحث و مذاکره کردند.

موسی ابو مرزوق روز گذشته از مصر وارد نوار غزه شد تا در دیدارها میان جنبش حماس با هیأتی از سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) جهت تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام

کد N237995

وبگردی