آفتاب

بیژن مقدم: مردم به دولت اعتماد دارند/اجرای هدفمندی، نیازمند هماهنگی بیشتر است

بیژن مقدم: مردم به دولت اعتماد دارند/اجرای هدفمندی، نیازمند هماهنگی بیشتر است

مدیرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، اظهار کرد: دولت با مدیریت درست این طرح، مانع ایجاد شوک اقتصادی گسترده و سوءاستفاده عده‌ای از افزایش قیمت‌ها شود.

مدیرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت، اظهار کرد: دولت با مدیریت درست این طرح، مانع ایجاد شوک اقتصادی گسترده و سوءاستفاده عده‌ای از افزایش قیمت‌ها شود.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به لزوم وجود اعتماد عمومی نسبت به دولتمردان در جهت موفقیت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: مردم وقتی به یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور رأی می‌دهند، در واقع اعتماد خود را به این فرد اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه "این اعتماد سرمایه بزرگی است که در اختیار دولت و نظام است و باید از این سرمایه استفاده شود"، افزود: در واقع می‌توان گفت مسئولیت دولت برای حفظ و استفاده از این سرمایه بسیار مشکل است، زیرا دولت باید متوجه باشد که هنگامی که لازم نیست، نباید از این سرمایه استفاده کند.

این فعال رسانه‌ای همچنین اظهار کرد: اعتماد عمومی در بین شهروندان نسبت به دولتمردان، با پایبندی دولت بر ارزش‌ها و شعارها، داشتن صداقت و شفافیت با مردم، پیشگام بودن دولت و عمل به وعده‌ها ایجاد می‌شود. در واقع دولت در اموری که از مردم کمک می‌خواهد، باید خود پیشگام باشد. بطور مثال هنگامی که دولت از مردم درخواست صرفه‌جویی می‌کند، در ابتدا خود باید صرفه‌جویی را رعایت کند.

مقدم اضافه کرد: در حال حاضر رئیس‌جمهور به مردم وعده‌هایی داده است. همچنین ایشان پیش از اینکه به ریاست جمهوری برگزیده شود، وعده‌هایی را به مردم داده بود. اکنون برای اینکه اعتماد مردم جلب شود، دولت باید تلاش کند تا به وعده‌های خود عمل کند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، هنگامی که دولت به کمک مردم نیاز داشته باشد مردم به یاری می‌شتابد. اکنون نیز مردم تلاش کرده‌اند که به دعوت دولت مبنی بر انصراف از دریافت یارانه پاسخ دهند. البته دولت نباید انتظار داشته باشد که مثلاً 50 درصد مردم از دریافت یارانه انصراف دهند.

وی با اشاره به برخی آمار از تعداد انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی، گفت: میزان افرادی که از دریافت یارانه انصراف داده‌اند نشان می‌دهد که در میان مردم، اعتماد به دولت وجود داشته است. با این حال زمان زیادی از آغاز دولت یازدهم نگذشته و پرونده هسته‌ای نیز هنوز در جریان است و به نتیجه کامل نرسیده و هدفمندی یارانه‌ها نیز تازه آغاز شده است. مردم اکنون در حال قضاوت عملکرد دولت هستند.

مدیرمسئول روزنامه جام جم با بیان اینکه "در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، دولت به هماهنگی بیشتری نیاز دارد"،‌ تصریح کرد: برخی موارد مثل سبد کالا و برخی اختلافات در تیم اقتصادی دولت، می‌تواند به اعتماد مردم لطمه بزند.

مقدم در پایان با بیان اینکه "هدفمندی یارانه‌ها طرحی ملی است"، تاکید کرد: دولت باید این طرح را با اقتدار مدیریت کند تا شوک اقتصادی به کشور وارد نشود. همچنین دولت باید مراقب باشد که عده‌ای از افزایش قیمت‌ها سوءاستفاده نکنند و مردم را آزار ندهند.

انتهای پیام

کد N237707

وبگردی