آفتاب
امیرآبادی:

افزایش قیمت سوخت به‌گونه‌ای باشد که مردم و صنایع کمترین فشار را تحمل کنند

افزایش قیمت سوخت به‌گونه‌ای باشد که مردم و صنایع کمترین فشار را تحمل کنند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که نحوه افزایش قیمت انواع حامل‌های انرژی باید به گونه‌ای باشد که کمترین فشار به مردم، اقشار آسیب‌پذیر و صنایع وارد شود.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم رعایت قانون در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی، اظهار کرد: در قانون پیش‌بینی شده که 53 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد کسب شود اما دولت باید نحوه افزایش قیمت انواع حامل‌های انرژی مثل بنزین، گازوئیل، نفت سفید، آب، برق و گاز را به نحوی مدیریت کند که کمترین فشار به مردم بخصوص اقشار آسیب‌پذیر و همچنین تولیدکنندگان صنایع وارد شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجرای صحیح قانون مشکلی در اجرای هدفمندی بروز نمی‌کند، افزود: متاسفانه در جریان ثبت‌نام برای دریافت یارانه قانون به خوبی اجرا نشد زیرا دولت باید عددی را به عنوان سقف درآمدی مشمولین دریافت یارانه اعلام می‌کرد و کسانی که بیش از آن درآمد کسب می‌کردند در سامانه دریافت یارانه ثبت‌نام نمی‌کردند اما این کار انجام نشد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: توصیه ما به دولت این است که اجرای فاز دوم هدفمندی را به گونه‌ای مدیریت کند که فشار روانی از نظر تورم بر جامعه تحمیل نشود و مردم احساس کنند افزایش قیمت‌ها روالی عادی و طبیعی را دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید به نحوی تدبیر کند که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم کمترین آسیب به اقتصاد جامعه وارد شود.

امیرآبادی با اشاره به قانون حمل و نقل عمومی که بر اساس آن دولت، شهرداری و مردم هر کدام باید بخشی از هزینه‌های حمل و نقل عمومی را تقبل کنند، گفت: متاسفانه دولت و شهرداری از زیر بار این هزینه شانه خالی می‌کند و در حال حاضر کل هزینه‌های حمل و نقل بر دوش مردم است.

وی با اشاره به پیش‌بینی اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل عمومی در جریان اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت که به اختصاص این مبلغ برای بخش حمل و نقل خوش‌بین نیست.

انتهای پیام

کد N237627

وبگردی