آفتاب

دیدار میانجی گر اروپا با رهبر جدایی طلبان اسلاویانسک اوکراین

دیدار میانجی گر اروپا با رهبر جدایی طلبان اسلاویانسک اوکراین

تهران-ایرنا- میانجی گر ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین روز دوشنبه برای نخستین بار با رهبر جدایی طلبان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ˈمارک اتررینگتونˈ میانجی گر سازمان امنیت و همکاری اروپا با ˈویاچسلاو پونوماریوفˈ رهبر جدایی طلبان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک برای دو ساعت دیدار و گفت و گو کرد.

این میانجی گر سازمان امنیت و همکاری اروپا در این دیدار از پونوماریوف پرسید که آیا وی و گروهش از توافق نامه اخیر ژنو که در آن روسیه و آمریکا توافق کردند شبه نظامیان باید خلع سلاح شوند و ساختمان های دولتی را که اشغال کرده اند، خالی کنند تبعیت خواهد کرد؟

این در حالی است که این میانجی گر اروپایی به پاسخ رهبر جدایی طلبان در شهر اسلاویانسک اشاره ای نکرد و جزییات بیشتری نیز ارایه نداد.

میانجی گر سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین گفت که از این رهبر جدایی طلبان در مورد افرادی که احتمالا در شهر اسلاویانساک زندانی هستند از جمله شهردار سابق و گزارش ها در مورد سوءرفتار با اقلیت ها و یا شنیده شدن تیراندازی شبانه که منجر به کشته شدن 3تن در این شهر شد، سوالاتی پرسیده است.

پیشتر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که با گذشت کمتر از یک روز از اعلام حکومت نظامی در شهر اسلاویانسک درشرق اوکراین، از امروز آرامش به این شهر که گرفتار درگیریهای مسلحانه شده بود باز گشت. این شهر در چند روز گذشته به کانون تجمع جدایی طلبان شرق اوکراین تبدیل شده بود.

مترجمام**9234**1010
کد N237411

وبگردی