آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

48 کشته و زخمی در انفجار واسط/طرح امنیتی ویژه انتخابات در بصره

48 کشته و زخمی در انفجار واسط/طرح امنیتی ویژه انتخابات در بصره

48 کشته و زخمی در انفجار استان واسط و تدوین طرح امنیتی ویژه انتخابات در استان بصره از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده امروز در منطقه الصویره در استان واسط در جنوب شرق بغداد منفجر شد.

بر اثر این انفجار انتحاری که ایست بازرسی پلیس در ورودی شمالی استان واسط را هدف قرار داده بود، 13 نفر کشته و 35 تن زخمی شدند.

المیادین نیز گزارش داد که یک فرد انتحاری خود را در یکی از حسینیه ها در منطقه "المصطفی" در مرکز بعقوبه منفجر کرد. به تلفات این انفجار اشاره ای نشده است.

از سوی دیگر سومریه نیوز گزارش داد که دو تن از سرکردگان گروه داعش در درگیری با نیروهای امنیتی عراق در شمال بابل کشته شدند. بر اثر این درگیری دستکم 4 نفر از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور عراق امروز از یک طرح امنیتی برای تامین امنیت در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی در استان بصره خبر داد.

به موجب این طرح، نیروهای پلیس عراق در داخل و خارج حوزه های اخذ رای در استان بصره مستقر خواهند شد. این طرح با هماهنگی فرماندهی عملیات استان بصره و تمامی نهادهای امنیتی اجرایی خواهد شد.

کد N237404

وبگردی