آفتاب

پلیس مالزی در خصوص احتمال خرابکاری در پرواز بنگلور تحقیق می کند

پلیس مالزی در خصوص احتمال خرابکاری در پرواز بنگلور تحقیق می کند

کوالالامپور – ایرنا – مالزی روز دوشنبه اعلام کرد در مورد امکان خرابکاری در پرواز ام.اچ 192 خطوط هوایی این کشور در مسیر کوالالامپور به بنگلور هند تحقیق می کند.

به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی با 166 سرنشین اوایل صبح امروز مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی کوالالامپور شد.

این دومین سانحه هوایی مالزی طی 45 روز گذشته و پس از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 این کشور در مسیر کوالالامپور به پکن است که با 239 مسافر و خدمه پرواز یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه از صفحه رادارها محو شد و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.

خالد ابوبکر بازرس کل پلیس مالزی، گفت علت این سانحه که منجر به بازگشت هواپیما به کوالالامپور شد مدنظر پلیس است.

هشام الدین حسین وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی از بازرس کل پلیس این کشور خواسته است دست به این تحقیق بزند.

فرود اضطراری پرواز ام.اچ 192 مالزی پس از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 ضربه دیگری به وجهه ایمنی هوایی مالزی است.

ناپدیدشدن این پرواز وضعیت گردشگری مالزی را با مشکل مواجه کرد و بسیاری از گردشگران چینی از سفر به مالزی انصراف دادند و این انصراف ها موجب شد کوالالامپور برنامه ویژه سال 2014 گردشگری این کشور را لغو کند.

پرواز ام.اچ 192 صبح امروز به مقصد شهر بنگلور هند پس از اطلاع از ترکیده شدن یک لاستیک آن هنگام برخاستن از فرودگاه برگردانده شد.

شرکت هواپیمایی مالزی در چند فصل گذشته با بحران های اقتصادی گسترده ای مواجه بوده است و ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 نیز منجر به سقوط سهام این شرکت تا 10 درصد شد.

ضربه های سریالی در حالی بر پیکر شرکت هواپیمایی مالزی وارد می شود که روز به روز رقابت شرکت های هواپیمایی داخلی مالزی و سایر شرکت های منطقه ای در حال افزایش است.

آساق**1611
کد N237402

وبگردی