آفتاب

درآمد ارزی گردشگری سلامت سال گذشته 10 برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده است

درآمد ارزی گردشگری سلامت سال گذشته 10 برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده است

تهران - ایرنا - معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: درآمد ارزی حاصل از گردشگری سلامت در سال گذشته(1392) 10 برابر درآمد حاصل از صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمد جهانگیری» در آستانه برپایی «هفدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی»(ایران هلث) افزود: سازمان نظام پزشکی کشور برای اولین بار بخش گردشگری سلامت را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث مدیریت می کند.

وی گفت: بحث گردشگری سلامت با توجه به جایگاه مطلوب دانش پزشکی ایران در منطقه از یک سو و از سوی دیگر ارزانی این خدمات در کشور، نسبت به دیگر کشورها، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توان ارز آوری مناسبی برای کشور ایجاد کرد.

جهانگیری ادامه داد: در چهار سال گذشته، درآمد ارزی گردشگری سلامت تنها پنج برابر صادرات تجهیزات پزشکی و دارو بوده که این رقم در سال 92 به دو برابر افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان نظام پزشکی کشور برای اولین بار بخش گردشگری سلامت را در هفدهمین نمایشگاه بین المللی «ایران هلث» مدیریت می کند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در این نمایشگاه، جایگاهی به معرفی بخش گردشگری سلامت اختصاص یافته که در آن تعدادی از بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود و آژانس های مسافرتی با هدف توسعه گردشگری سلامت فعالیت های خود را معرفی می کنند.

وی، هدف از شرکت سازمان نظام پزشکی در بخش گردشگری سلامت نمایشگاه

«ایران هلث» را معرفی توانمندی خدمات سلامت برشمرد و گفت: با سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این بخش انتظار می رود، علاوه بر ارز آوری مناسب این حوزه با اشتغالزایی مناسب بتوان در جهت کاهش بیکاری اقدامات موثری انجام داد.

وی گفت: ضروریست، دولت با تقویت جایگاه گردشگری سلامت، زمینه ارایه خدمات این حوزه را در سطح بین المللی فراهم آورد تا ایران با برخورداری از جایگاهی رقابتی با دیگر کشورهای منطقه بتواند، نسبت به جذب توریسم سلامت اقدام کند.

بزرگترین تولیدکنندگان داخل و خارج کشور در زمینه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی «ایران هلث» که از 25 تا 28 اردیبهشت ماه 93 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، گردهم می آیند.

در این نمایشگاه که دومین رخداد بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در منطقه بعد از نمایشگاه عرب هلث به شمار می رود، واردکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات فوق به رقابت خواهند پرداخت.



** مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان میلاد منصوب شد

دکتر محمودرضا فیاض مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره بیمارستان میلاد، طی حکمی مصطفی رحیمی راد را به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان منصوب کرد.

به گزارش ایرنا از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد، امروز(دوشنبه) در مراسمی با حضور مدیر عامل بیمارستان، معاونان و جمعی از مدیران و کارکنان بیمارستان میلاد مراسم تودیع و معارفه آقایان سیدمهدی حسینی و مصطفی رحیمی راد برگزار شد.

مصطفی رحیمی راد پیش از این به مدت 10 سال کارشناس مسوول روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان میلاد بوده است.

اجتمام(3) ** 9185 ** 1071
کد N237301

وبگردی