آفتاب

حماس 10 تن از بازداشتی‌های جنبش فتح را آزاد کرد

حماس 10 تن از بازداشتی‌های جنبش فتح را آزاد کرد

در راستای تحقق آشتی میان جنبش‌های فتح و حماس و پایان یافتن دو دستگی‌ها میان این دو گروه فلسطینی، جنبش حماس 10 تن از بازداشت‌شدگان جنبش فتح را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که وزارت داخلی دولت حماس 10 تن از بازداشت‌شدگان جنبش فتح در زندان‌های نوار غزه را آزاد کرد. این افراد به اتهام‌های امنیتی محکوم شده بودند.

در همین راستا موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صبح امروز (دوشنبه) از طریق گذرگاه زمینی رفح از مصر وارد نوار غزه شد تا در دیدارها برای آشتی میان دو جنبش فتح و حماس حضور یابد. قرار است که ابومرزوق امروز با اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس دیدار کند.

منابع تصریح کردند که مسئولان مصری با سفر ابومرزوق به نوار غزه موافقت کردند چرا که قاهره تمایل دارد تا پرونده آشتی میان طرف‌های فلسطینی به ثمر بنشیند.

در همین حال عزام الاحمد، مسئول پرونده آشتی میان جنبش‌های فتح و حماس اظهار امیدواری کرد که ظرف ساعت‌های آتی فلسطینی‌ها به دو دستگی‌ها میان خود پایان دهند.

وی در سخنانی خاطرنشان کرد: هیاتی از رهبران فلسطینی و نه فقط از جنبش فتح بلکه از تمامی گروه‌ها به نمایندگی از سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) وارد نوار غزه شدند تا با جنبش حماس در نوار غزه و در راس آن با اسماعیل هنیه و موسی ابومرزوق دیدار کند.

الاحمد در ادامه گفت: ما صرفا برای ارائه پیشنهادهای جدید به نوار غزه نمی‌رویم بلکه ماموریت واضح و مشخصی برای پایان دادن به دودستگی‌ها و همچنین تشکیل دولت توافقی و مساله انتخابات و پرونده کمیته سازمان آزادی‌بخش فلسطین داریم تا از این طریق وحدت مردم فلسطین در مقابله با اسرائیل مستحکم‌تر شود.

انتهای پیام

کد N237061

وبگردی