آفتاب

نمایندگان چهارمحال و بختیاری، برپایی تجمع غیرقانونی در باره آب را محکوم کردند

نمایندگان چهارمحال و بختیاری، برپایی تجمع غیرقانونی در باره آب را محکوم کردند

شهرکرد - مجمع نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای هرگونه تحرک، شعار تنش زا و برگزاری تجمع غیرقانونی در باره مسائل آب را محکوم کردند.

در این بیانیه که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: پیرو بیانیه ˈشماره یکˈ مجمع در باره دعوت از مردم استان برای شنیدن اقدامات و پیگیریهای این مجمع در راستای احقاق حق مردم، همچنان بر اجرای قانون و اقدام کارشناسی در طرحهای انتقال آب بین حوضه ای تاکید داریم.

این بیانیه حاکیست:اعتقاد داریم، روش انتقال آب توسط تونل به فلات مرکزی توجیه اقتصادی، کشاورزی و زیست محیطی ندارد.

در ادامه این بیانیه، برگزاری گردهمایی پنجشنبه هفته گذشته در شهرکرد در راستای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم عنوان شده و آمده است: با احترام به مردم استانهای همجوار، از متولیان آب کشور، رسیدگی به مشکلات را خواستاریم.

در بیانیه نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس با تاکید بر استفاده از همه ابزار قانونی، از پیگیری دولت، استاندار چهارمحال و بختیاری، شورای صیانت از آب استان و مردم تشکر شده است.

به گزارش ایرنا، پنجشنبه هفته گذشته جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری، اجرای پروژه های انتقال آب از این استان با روشهای کارشناسانه را خواستار شدند.

سرشاخه برخی رودخانه های مهم فلات مرکزی و جنوب کشور نظیر زاینده رود و کارون در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

با وجود کاهش بارش در سالهای اخیر، اجرای طرحهای انتقال آب بین حوضه ای از این استان به فلات مرکزی باعث بروز واکنش هایی در چهارمحال و بختیاری شده است.

547/558/543
کد N236801

وبگردی