آفتاب

اردوغان خواستار 50 هزار لیرترک غرامت از دولت ترکیه شد

اردوغان خواستار 50 هزار لیرترک غرامت از دولت ترکیه شد

آنکارا- ایرنا - ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه با مراجعه به دادگاه قانون اساسی با ادعای نقض حقوق زندگی شخصی اش توسط شبکه اینترنتی ˈ توییترˈ خواستار 50 هزار لیر ترک غرامت از دولت ترکیه شد.

به گزارش ایرنا ، دادگاه قانون اساسی ترکیه به تازگی حکم به رفع ممنوعیت از شبکه توییتر را صادر کرد و اردوغان اعلام کرده بود که به این حکم احترام نمی گذارد.

منابع خبری ترکیه در این باره نوشتند که این برای نخستین بار است که یک نخست وزیر ترکیه علیه دولت این کشور اقامه دعوی می کند.

براساس این گزارش ، دادگاه قانون اساسی هفته آینده برای رسیدگی به شکایت اردوغان تشکیل جلسه خواهد داد.

ˈمتین فیضی اوغلوˈ رییس کانون وکلای دادگستری ترکیه در باره مراجعه اردوغان به دادگاه قانون اساسی ترکیه گفت : این دعوی نمونه ای در تاریخ ترکیه ندارد و نخستین مرتبه که یک نخست وزیر علیه دولت ترکیه اقامه دعوی و درخواست غرامت از دولت می کند.

فیضی اوغلو با یادآوری اینکه برای مراجعه به دادگاه قانون اساسی باید تمامی راه های حقوقی در ترکیه به پایان رسیده باشد، افزود: در دعوی اردوغان نزد دادگاه قانون اساسی ترکیه این مساله در نظر گرفته نشده است. اگر اردوغان توسط توییتر متضرر شده است می بایست از این شبکه اجتماعی شکایت کند. اگر اردوغان می گوید که به دلیل رفع ممنوعیت از توییتر از سوی شورای عالی فناوری و ارتباطات متضرر شده باید از این شورا شکایت کند، اگر اردوغان می گوید که جرمی علیه وی صورت گرفته است باید به دادستان ها و قوه قضاییه مراجعه کند و اگر خواستار غرامت است باید علیه توییتر و یا شورای فناوری اقامه دعوی کرده و با مراجعه به دادگاه قانون اساسی راهی اشتباه رفته است.

در صورتی که دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت اردوغان در پرداخت غرامت را بپذیرد در چنین صورتی وزارت اقتصاد ترکیه از محل خزانه داری این کشور مبلغ غرامت را پرداخت خواهد کرد.

خاورم**2012** 230 **1010
کد N236771

وبگردی