آفتاب

اعلام جزئیات برنامه وزارت بهداشت برای تامین دستگاههای همودیالیز

اعلام جزئیات برنامه وزارت بهداشت برای تامین دستگاههای همودیالیز

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت درباره برنامه های وزارت بهداشت برای تامین کمبود دستگاههای همودیالیز اظهار داشت: دستگاههای همودیالیز به تدریج در حال خریداری است اما برای اینکه دولت بتواند این دستگاهها را خریداری کند، قطعاً نیاز به مشارکت مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، کتایون نجفی‌زاده گفت: کل نیاز کشور به دستگاههای دیالیز حدود 500 دستگاه جدید است و تقریباً حدود 700 دستگاه نیز قدیمی است که به تدریج در حال خریداری دستگاه های مورد نیاز هستیم.

وی در ادامه گفت: قبل از آغاز سال جدید با حضور وزیر بهداشت در زنجان افتتاح 148 دستگاه دیالیز انجام شد. مجددا 200 دستگاه دیگر در حال خریداری است که 90دستگاه آن به زودی در استانهایی که نیاز دارند، توزیع می‌شود.

نجفی‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین اقدامی که در خصوص نارسایی کلیوی انجام می‌شود، دیالیز است خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، دیالیز کاملا به صورت رایگان انجام می شود و کلیه خدماتی که مردم برای دیالیز دریافت می‌کنند، رایگان است و پولی پرداخت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: هیچ مرکز دیالیزی به هیچ عنوان اجازه ندارد از بیماران پول دریافت کند و تا جایی که ما اطلاع داریم پولی هم دریافت نمی‌شود.
تکمیل پوشش های حمایتی بیماران خاص

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: بیماران کلیوی شاید از نظر هزینه کم مشکل‌ترین بیماران در کشور ما باشند اما هزینه بیماران دیگری که در رده بیماریهای خاص قرار دارند بسیار بالاست و لازم است اینها تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

نجفی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه یک عده از آنها قبلا تحت پوشش و حمایت بوده‌اند اما قرار است در طرح جدیدی که داریم، هم پوشش حمایتی بیمارانی که قبلا تحت حمایت بودند و شامل حال بیماران کلیوی نیز می‌شود، کاملتر شود و هم بیماران جدید به تدریج تحت حمایت قرار بگیرند.

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در پایان از بازدیدهای کشوری برای رفع مشکلات مراکز درمانی بیماریهای خاص خبر داد و گفت: بازدیدها از امروز دوشنبه از استان کرمان آغاز می‌شود و به طور کامل و حضوری از مراکز بهداشتی بازدید می‌کنیم که چه مراکزی مشکلات دارند تا برای رفع کردن آنها اقدام کنیم.

کد N236272

وبگردی