آفتاب

سعود الفیصل: عربستان از کشورهای پیشگام در مبارزه با تروریسم است

سعود الفیصل: عربستان از کشورهای پیشگام در مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه موضع ریاض در قبال تروریسم موضعی "ثابت و قاطعانه" است، مدعی شد: عربستان در زمره اولین کشورهایی قرار دارد که در زمینه مبارزه با تروریسم نقش پر رنگ داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در سخنانی اعلام کرد: موضع ریاض در قبال تروریسم موضعی ثابت و قاطعانه است و ریاض این موضع خود را از شریعت اسلامی الهام گرفته که ریختن خون بی‌گناهان و ایجاد هول و وحشت در میان آن‌ها را حرام کرده است.

وی مدعی شد: عربستان در زمره اولین کشورهایی قرار دارد که تروریسم را در همه اشکال آن محکوم کرده و در تمام محافل بین‌المللی آمادگی خود را برای همراهی با تلاش‌های جامعه بین‌الملل جهت مبارزه با تروریسم اعلام کرده است، تا از این طریق تروریسم و پیامدهای آن را به جهانیان معرفی کند و برای حل و فصل دلایل این پدیده و ریشه‌کن کردن آن و تحقق ثبات و امنیت بین‌المللی همکاری شده باشد.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: ریاض با تصویب تعداد زیادی از توافق‌نامه‌ها و معاهده‌ها در جمع اولین کشورهایی است که در مبارزه با تروریسم در سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقش داشته‌اند.

سعود الفیصل در ادامه گفت: عربستان در فوریه 2005 میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با تروریسم در شهر ریاض بود که این نشست به تشکیل مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل انجامید.

وی گفت: ریاض همچنین بیش از صد میلیون دلار در زمینه مبارزه با تروریسم صرف کرده و میزبان دومین نشست شورای مشورتی مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل در شهر جده در سال 2012 و کنفرانس دیگری در این زمینه در شهر ریاض در سال 2013 بود.

علاوه بر این وزیر خارجه عربستان با دانیل روبن استاین، نماینده جدید آمریکا در سوریه دیدار کرد که در این دیدار مسائل مورد توجه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N235880

وبگردی