آفتاب

هشدار دزموند توتو نسبت به وقوع نسل‌کشی در آفریقای مرکزی

هشدار دزموند توتو نسبت به وقوع نسل‌کشی در آفریقای مرکزی

دزموند توتو، برنده جایزه صلح نوبل نسبت به وقوع نسل‌کشی در آفریقای مرکزی هشدار داد و از طرف‌های درگیر در این کشور خواست تا اختلافاتشان را حل کنند و مجددا یاد بگیرند که در کنار یکدیگر در صلح زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دزموند توتو، اسقف اعظمی که برنده جایزه صلح نوبل شده، عنوان کرد: در 3 ماه گذشته، درگیری‌های بی‌وقفه در آمریکای مرکزی برای کسب قدرت سیاسی و منابع منجر به آشوب، نفرت و پاکسازی قومی شده است. این کشور اکنون در آستانه نسل‌کشی قرار دارد و برخی می‌گویند این نسل‌کشی هم‌اکنون شروع شده است.

کشور آفریقای مرکزی که سابق بر این مستعمره فرانسه بوده، به دنبال کودتای سال گذشته میلادی توسط شورشیان سلکا دچار بحران شده است.

دزموند توتو در پیام خود که از سوی بنیاد صلح متعلق به وی منتشر شد، از مردم همه طرف‌های درگیری شامل مسیحیان، مسلمانان و بی‌مذهبان خواست تا دوباره روحیه شکیبایی را احیا کنند.

وی تصریح کرد: وقتی ما می‌بخشیم انگار خودمان را آزاد کرده‌ایم و بذر یک آغاز جدید را کاشته‌ایم؛ این کار تأثیری قدرتمند و چند برابری خواهد داشت. کلید صلح پایدار در دستان مردم آفریقای مرکزی است. این مردم باید دوباره زیستن در کنار یکدیگر را یاد بگیرند.

توتو با اشاره به یکی شدن وضعیت انسانی در آفریقای مرکزی تأکید کرد: استقرار یک نیروی حافظ صلح جدید شامل استقرار 1200 سرباز آفریقای مرکزی یک تسلی بزرگ است و به محافظت مردم از خود کمک خواهد کرد. آن‌ها به بازیابی نهادهای درهم شکسته شامل پلیس و قوه قضاییه کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N235797

وبگردی