آفتاب

یک فعال دانشجویی: وعده‌های غیرواقعی، اعتماد مردم به مسئولان را کم می‌کند

یک فعال دانشجویی: وعده‌های غیرواقعی، اعتماد مردم به مسئولان را کم می‌کند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از مواردی که موجب گسترش بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود، دادن وعده‌های بزرگ و خارج از توان آنهاست.

محمد صابریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اعتماد عمومی یعنی مردم همیشه مسئولان را در کنار خود احساس کنند و در اتفاقات بد ببینند که آنان هم با مشکلاتی شبیه به خودشان درگیر هستند. به طور مثال در مسأله یارانه‌ها مردم احساس کردند که دولت واقعاً با مشکلاتی روبه‌روست و به کمک مردم می‌تواند آن را به نفع خود مردم حل کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات ریشه‌ای که موجب کاهش اعتماد عمومی در کشور می‌شود، گفت: متأسفانه دروغ و اغراق در جامعه ریشه دوانده است و این موجب رواج وعده‌های غیرواقعی و رفتارهای غیرصادقانه با مردم می‌شود. این مشکلات، بی‌اعتمادی عمومی را افزایش می‌دهد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: زمانی که صحبت از اعتماد عمومی و تحقق آن با در نظر گرفتن عملکرد دولت مطرح می‌شود، باید دولت را به معنای حاکمیت در نظر بگیریم. حاکمیت و تمام قوا و مسئولان کشور می‌توانند با وعده‌های راستین و تعهد داشتن به اجرای آنها، اعتماد عمومی را افزایش دهند.

انتهای پیام

کد N235749

وبگردی