آفتاب

سرتیپ پوردستان: چنانچه 1+5 به وعده های خود عمل نکند ایران اصراری به مذاکرات هسته ای ندارد

سرتیپ پوردستان: چنانچه 1+5 به وعده های خود عمل نکند ایران اصراری به مذاکرات هسته ای ندارد

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت : چنانچه گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای به وعده های خود عمل نکنند جمهوری اسلامی ایران اصراری به ادامه مذاکرات هسته ای نخواهد داشت و درکوتاه ترین زمان ممکن به سایر فراوری های هسته ای دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان شامگاه یک شنبه در دیدار با وابستگان نظامی مستقر در ایران این مطلب را بیان داشت.

وی ضمن گرامیداشت 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : ارتش در راستای اجرای سیاست ها وراهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم ارتباط نیروهای مسلح با همتایان خود این افتخار را دارد که امشب نیروی زمینی برای ششمین سال متوالی میزبان میهمانان نظامی مقیم ایران باشد.

پوردستان ادامه داد : ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند روابط نظامی شایسته ای را با ارتش های کشورهای دوست برقرار کند و با برگزاری نشست های مشترک و نزدیک در جهت صلح وامنیت در منطقه و جهان گام بردارد .

وی اظهارکرد: ملت ایران بارها با اتکا به باورهای دینی وبراساس فتاوای مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده است که مخالف استفاده و تولید سلاح های هسته ای و کشتار جمعی است.

وی توضیح داد: قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران متکی بر نقش فرهنگ غنی و تکیه بر دانش بومی است و به هیچ وجه نیازی به سلاح های کشتار جمعی و هسته ای را در خود نمی بیند چرا که با تکیه بر سلاح های بومی توانمند خود قادر به دفع تجاوز از سوی هر کشور بیگانه ای است.

وی استقبال جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات هسته ای را از موضع قدرت و عزت ایران عنوان کرد وگفت : در زمانی که کشور ما به چرخه فناوری هسته ای دستیافته بود صرفا جهت همکاری وشفاف سازی جامعه جهانی با کشور های 1+5 وارد مذاکره شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهارکرد: پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافق ژنو در راستای وفای به عهد و اصول دینی و انسانی انجام شده است.

پوردستان گفت : جمهوری اسلامی ایران خود بارها از تروریست ها لطمه خورده است بطوری که دشمنان این آب و خاک با صرف هزینه های گزاف جریان های تکفیری و تروریستی را در کشور های اسلامی سازمان می دهند تا این کشور ها درگیر مسایل قومی و مذهبی شده و چهره ای خشن از اسلام در جهان منعکس شود.

وی با بیان این که امنیت و رفاه در گرو تعامل و همکاری های منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود خاطر نشان کرد: امروز هیچ دولت وملتی قادر به تامین امنیت خود و جهان به تنهایی نیست و تامین این امنیت در گرو همکاری های گسترده و جهانی است.

وی تاکید کرد: نیروهای قدرتمند نظامی ودفاعی جمهوری اسلامی ایران آماد گی کامل دارند در راستای راهبردی کلان نظام همکاری مثبت و با حسن نیت را با نیرو های مسلح سایر کشورها داشته باشند و مناسبات دوجانبه و چند جانبه برگزار کنند.

شبک** 7029**1497**536
کد N235604

وبگردی