آفتاب

میرتاج الدینی: دیدگاه صداوسیما درباره طرح اداره این سازمان مثبت است

میرتاج الدینی: دیدگاه صداوسیما درباره طرح اداره این سازمان مثبت است

تهران- ایرنا- مشاور امور مجلس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی با اشاره اتمام بررسی طرح اداره این سازمان در کمیسیون فرهنگی، دیدگاه صداوسیما را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صداوسیما از این طرح بصورت کلان استقبال می کند و امیدوار است که قانونی خوب و جامع در این زمینه تدوین شود.

حجت الاسلام «محمدرضا میرتاج الدینی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اتمام بررسی طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی و ارایه آن به هیات رییسه مجلس افزود: نظر صداو سیما درباره نظارت بر این سازمان در جلسات مختلف کارشناسی مجلس گفته شده است.

وی ادامه داد: در جلسه آخر کمیسیون فرهنگی که اختصاص به جمع بندی طرح اداره صداوسیما داشت، تغییر محسوسی نسبت به موضوعاتی گنجانده شده در این طرح اتفاق نیفتاد.

میرتاج الدینی افزود: صدا وسیما منتظر است روند قانونی طرح اداره این سازمان طی شود و پس از اعلام وصول توسط هیات رییسه در صحن علنی، سازمان صدا و سیما نیز حضوری مستمر در جریان بررسی آن خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون فرهنگی مبداء این طرح بوده است و کاملا در جریان فعالیت ها و مدافع برنامه های صدا وسیما می باشد، نمایندگان مجلس عضو کمیسیون فرهنگی سعی کرده اند که رویکرد ارتقای جایگاه رسانه ملی و رفع برخی از نواقص را پیش بگیرند.

مشاور سازمان صداوسیما در امور مجلس خاطر نشان کرد: اگر ابعاد مختلف فعالیت های، عملکردها و رویکردهای صداوسیما را در نظر بگیریم می توان قانون کامل تری را نوشت و امیدوار بود که مجلس نهم قانونی جامع و کامل که طی چند دهه آینده بر رسانه ملی تاثیر گذار باشد را تدوین کند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه صداوسیما، نگاهی حول محور قانون اساسی است چون صداوسیما در اختیار حاکمیت و نظام است و تمامی برنامه های این سازمان باید فراگیر و در این راستا تعریف شود.

مشاور رییس سازمان صداوسیما تصریح کرد: البته ارتباطاتی با دستگاه ها بخصوص در زمینه زیرساخت ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شده است که باید درباره آن تعریف مشخصی صورت گیرد که در طرح اداره صدا وسیما تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته این طرح مسیری چندماهه را برای قرار گرفتن در دستور صحن علنی خواهد پیمود و امیدواریم در این زمینه قانون جامع و خوبی تدوین شود.

سیام**9103**1449
کد N235455

وبگردی