آفتاب
محسنی‌گرکانی:

سبک زندگی فاطمی باید الگوی زندگی بانوان باشد

سبک زندگی فاطمی باید الگوی زندگی بانوان باشد

رییس دیوان عالی کشور گفت: نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه مادّی است و زن را یک وسیله تلقی می‌کنند، در حالی که مقام زن در اسلام خیلی والاست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسنی‌گرکانی با تبریک میلاد بانوی دو عالم سیده زنان جهان حضرت فاطمه (س) و روز مادر، گفت: سبک زندگی فاطمی باید الگوی زندگی بانوان باشد و این یکی از امتیازات اسلام است که برنامه‌های تابناک زندگی شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار که طلوع و ظهور پیدا می‌کنند را ارائه می‌دهد.

رییس دیوان عالی کشور افزود: بیستم جمادی‌الثانی مصادف است با تولد حضرت فاطمه ریحانه النبی و پاره تن پیامبر عظیم‌الشان اسلام و همچنین میلاد بابرکت حضرت امام (ره) بینانگذار جمهوری اسلامی ایران و این هم یکی از امتیازات حضرت امام (ره) است که میلادش قرین شده با میلاد جده‌اش حضرت فاطمه زهرا (س).

محسنی‌گرکانی با قرائت سوره مبارکه کوثر بیان کرد: خداوند در این سوره خطاب به پیامبرش می‌فرماید: ما به تو کوثر عطا کردیم و مفسرین هم مصداق کوثر را فاطمه (س) می‌دانند؛ چرا که حضرت فاطمه پاره تن پیامبر است بنا به فرمایش خود حضرت.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) در نزد عموم مسلمانان جهان برترین و والاترین بانوی جهان است. با توجه به عصمت، معصومیت و معنویت عالی آن حضرت با عنوان سیده زنان عالم که عالی‌ترین صفات برجسته را در زندگی کوتاهش به جهانیان نشان داده همانند تقوا‌، عفت، پاکی، مجاهدت، خانه‌داری، شوهرداری و حضور در مهم‌ترین عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی که این بانوی گرانقدر با این اوصاف باید الگوی زنان و بانوان محترمه جامعه اسلامی باشد.

محسنی‌گرکانی به سخنرانی دیروز مقام معظم رهبری در روز بزرگداشت مقان زن اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری «مدظله العالی » از روز زن و مقام زن تجلیل فراوان نمودند و در فرازی از سخنانشان فرمودند اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله زن سالم، منطقی، دقیق و راهگشا باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری کاملاً فاصله بگیریم که البته اشتغال و مدیریت مادام که با مسئله اصلی خانواده منافاتی پیدا نکند ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: اگر به این نکات مهم نگاه کارشناسانه داشته باشیم خیلی از مسائل جامعه قابل حل خواهد بود و مسئولان و مخصوصاً بانوان محترمه باید اهمیت بیشتری به این امور از خود نشان دهند؛ چرا که زن یک رکن اصلی خانواده است.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: نگاه غربی‌ها به زن یک نگاه مادّی است و زن را یک وسیله تلقی می‌کنند، در حالی که مقام زن در اسلام خیلی والاست؛ لذا به‌خاطر همین است که بعضی از کارها در شأن زنان نیست و با ظرفیت زن سازگاری ندارد. لذا امیدواریم جامعه اسلامی و خاصه بانوان بسیار ارزشمند قدر این جایگاه رفیع خود را بدانند و همیشه زندگی بانوان اسوه اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

کد N235364

وبگردی