آفتاب

دیدار رییس جمهور سوریه از شهر مسیحی نشین و تاریخی معلولا در روز عید پاک

دیدار رییس جمهور سوریه از شهر مسیحی نشین و تاریخی معلولا در روز عید پاک

تهران – ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز یک شنبه در گزارشی از دمشق، از دیدار رییس جمهور سوریه از شهر تاریخی و مسیحی نشین ˈمعلولاˈ به مناسبت عید پاک خبر داد.

این گزارش به استناد گزارش تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که ˈبشار اسدˈ امروز/یک شنبه همزمان با عید پاک مسیحیان (رستاخیز حضرت مسیح (ع))، از شهر باستانی و مسیحی نشین معلولا که دوشنبه گذشته توسط ارتش سوریه از کنترل شورشیان خارج شده است، دیدن کرده است.

براساس گزارش زیرنویس این تلویزیون، وی از مرکز شهر معلولا برای مسیحیان کشورش و جهان عیدی شاد را آروز کرده و نیز خواستار بازگشت مجدد صلح و ثبات به کشورش شد.

فرانس پرس همچنین در توصیف تصویری از رییس جمهور سوریه در کنار یک کشیش مسیحی در صفحه فیس بوک دفتر ریاست جمهوری سوریه، افزود: اسد در بازدید از صومعه سرگیس مقدس که در نبردهای اخیر با تروریست ها آسیب دیده بود، کتیبه هایی را در دست گرفته است که تصاویر حضرت مریم و مسیح روی آن نقش بسته بود.

براساس این گزارش، صومعه سرکیس که قدمت آن به قرن پنجم میلادی بر می گردد یکی از قدیمی ترین صومعه ها در خاورمیانه است که به یاد دو سرباز مسیحی در دوره روم باستان که به سبب اعتقاد و ایمان شان به دست ˈگالریوسˈ پادشاه روم کشته شده بودند، ساخته شده است.

معلولا نیز شهری در شمال دمشق و یکی از قدیمی ترین شهرهای مسیحی نشین جهان است که ساکنان آن همچنان به زبان آرامی که زبان جضرت مسیح است صحبت می کنند.

شورشیان سوریه و جبهه النصره در حمله آذرماه گذشته به این شهر و در اختیار گرفتن کنترل کامل آن، 13 راهبه مسیحی این شهر را ربوده و فروردین ماه آنها را با آن دسته از زنانی که در زندان های دمشق نگهداری می شدند معاوضه کردند.

مترجمام**1378**1547
کد N235348

وبگردی