آفتاب

گرجستان در پی عضویت کامل در اتحادیه اروپاست

گرجستان در پی عضویت کامل در اتحادیه اروپاست

نخست وزیر گرجستان در اظهارتی اعلام کرد که این کشور به دنبال کسب عضویت کامل در اتحادیه اروپاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "ایراکلی گاریباشویلی" امروز یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این مطلب گفت: امروزه بسیاری می گویند که ما (گرجستان) مسیر اروپا را برای توسع انتخاب کرده است و من به این افراد می گویم که گرجستان از چند قرن قبل این مسیر را انتخاب کرده است.

نخست وزیر گرجستان در ادامه افزود: برای گرجستان این یک روند کاملا عادی است که اجداد ما آن را آغاز کرده اند. و این محل (اتحادیه اروپا) یک مثال روشن از آرزوهای گرجستان محسوب می شود.

گاریباشویلی در پایان گفت: کشور ما می خواهد به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآید. مطمئنا ما مسیری دشوار و طولانی را پیش رو داریم، اما این یک هدف دست یافتنی است.

نخست وزیر گرجستان در حالی از اشتیاق خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا سخن می گوید که در سال 2008 میلادی علاقه تفلیس برای گسترش مناسبات با ناتو منجر به لشکر کشی روسیه به این کشور شد و در نتیجه آن دو منطقه آبخازیا و اوستیای جنوبی از گرجستان جدا شدند.

نظر به تحولاتی که در ماه های اخیر در مرزهای روسیه رخ داده بعید است مسکو در برابر خواسته های کشورهای همسایه روسیه برای گسترش روابط با غرب سکوت کند.

 

کد N235252

وبگردی