آفتاب

راهکار گسترش همکاری نهادهای مطالعاتی ایران و ترکیه بررسی شد

راهکار گسترش همکاری نهادهای مطالعاتی ایران و ترکیه بررسی شد

آنکارا – ایرنا – ˈ محسن مرتضایی فر ˈ سرکنسول ایران در استانبول در دیدار با رییس و اعضای بنیاد مطالعات راهبردی و اجتماعی گروهˈ مرمره ˈاز نهادهای مدنی برجسته ترکیه درباره گسترش همکاری های نهادهای مطالعاتی دو کشور دیدارو گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، مرتضایی فر روز یکشنبه با حضور در بنیاد مطالعات راهبردی و اجتماعی گروه مرمره (Marmara Group) ترکیه در استانبول، با ˈ آک کان سوورˈ رییس و شماری از اعضای این بنیاد دیدار و گفت وگو کرد .

سرکنسول ایران در استانبول در این دیدار ، پیوندهای مشترک اجتماعی ، فرهنگی ، تاریخی و دینی بین دو کشور را نشان نزدیکی دو ملت خواند و بر نقش و جایگاه مهم همکاریهای مشترک مراکز مطالعاتی و نهادهای مردمی در توسعه مناسبات ایران و ترکیه و یافتن و ارایه راهکارهای سیاسی و اجتماعی در رفع مشکلات و موانع جهانی و منطقه ای تاکید کرد.

وی یادآورشد که سیاست ها و رویکردهای اتخاذ شده از سوی دولت ایران در قبال مسایل منطقه ای و جهانی به موازات تاکید رییس جمهوری کشورمان به توسعه مناسبات همه جانبه با همسایگان بویژه ترکیه ، زمینه همکاریهای مشترک را تسریع وتسهیل بخشیده است.

مرتضایی فر به روند موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 و مساعد شدن فضای بین المللی و منطقه ای برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران اشاره کرد و از رییس و اعضای بنیاد مطالعات راهبردی گروه مرمره ترکیه خواست از ظرفیت های موجود در کشورمان برای توسعه همکاریهای مشترک در زمینه های مختلف استفاده کنند.

او پیروزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در انتخابات شهرداری های ترکیه در 30 مارس (10 فروردین ماه جاری) را بیانگر وجود ثبات سیاسی و اجتماعی در این کشور دانست.

ˈآک کان سوور ˈ رییس بنیاد مطالعات راهبردی و اجتماعی مرمره نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سرکنسول ایران در محل بنیاد ، با بیان اینکه ظرفیت ها برای همکاری های مشترک وجود دارد، افزود: توسعه همکاریهای مشترک میان نهادهای مدنی به عنوان زمینه ساز بسط مناسبات دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری همایش ها و میزگردهای مشترک از سوی نهادها و اتاق های فکر دو کشور در زمینه های مختلف در سطوح منطقه ای و بین المللی در جهت درک بهتر راهکارهای توسعه مناسبات ایران و ترکیه تاکید کرد.

بنیاد مطالعات راهبردی و اجتماعی گروه مرمره (Marmara Group) در هفدهمین اجلاس بین المللی همکاریهای اقتصادی اوراسیا در 17-15 بهمن ماه 92 ، میزبان هیات عالی رتبه کشورمان بود و در این راستا از سرکنسول و مقامات کشورمان برای حضور در هجدهمین نشست مذکور در 20-19 فروردین ماه 94 دعوت بعمل آورد.

خاورم/2011**230 **1010
کد N235021

وبگردی