آفتاب

گزارش ایسنا از همایش"فاطمه بانوی مهر، ام ابیها"

گزارش ایسنا از همایش"فاطمه بانوی مهر، ام ابیها"

همایش "فاطمه بانوی مهر، ام ابیها" به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار و طی آن از 14 تن از زنان نخبه جهان اسلام تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب، دکتر طوبی کرمانی دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان به ایراد سخنانی پرداختند و در پایان از زنان مسلمان از کشورهایی مثل لبنان، هلند، بحرین، تونس و ایران در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی تقدیر به عمل آمد.

همچنین پیام ویدیویی آیت‌الله جوادی آملی که به تبریک و تهنیت روز زن و تشریح مباحث فلسفی مربوط به جایگاه زن در اسلام پرداخت، نیز در این مراسم به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، دکتر طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه و اشاره به جایگاه اتحادیه زنان مسلمان در مقابله با فرهنگ غربی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین مراسمی بتواند راهگشای حضور فعال‌تر زنان در عرصه‌های مختلف باشد.

در بخش دیگری از این مراسم آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع تقریب ضمن اشاره به جایگاه الگویی حضرت فاطمه(س) در جهان خلقت گفت: با توجه به اینکه مملکت ما بانویی بزرگ را الگوی خود قرار داده زنان این مملکت باید الگوی زنان جهان باشند. افتخار ماست که بیت حضرت فاطمه(س) جایی است که قلب همه ما در آن خانه می‌تپد. خداوند این بیت را در قرآن کریم عالی‌ترین خانه و خانه‌ای پاک دانسته که از آن پاکی به همه جهان می‌جوشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه اسلامی را با یک کلمه وصف کنیم باید گفت جامعه اسلامی یعنی جامعه پاک و قلب مرکز آن جامعه پاک نیز خانه فاطمه(س) است. اوست که این همه پاکی‌ را به جهان عطا کرده و 11 معصوم از دامن او به جهان ارائه شده است. هر جا نامی از پاکی است از این خانه برخاسته و اگر نامی از عیسی و موسی و از پیامبران و عدالت و راستی و خدمت به خلق و تواضع به ارزش‌های دیگر وجود دارد همه اینها مدیون دامان فاطمه(س) و خانه فاطمه است.

اراکی تصریح کرد: اگر امروز راستی، عدالت،‌ تقوا و پاکی همچنان در جامعه بشر به عنوان ارزش‌های محبوب مطرح است بدهکار فاطمه(س) و وامدار دامان اوست. اگر زینب فاطمه(س) نبود از صبر و راستی و نیکی اثری در این جهان باقی نمی‌ماند. در طول 300 سال پس از رحلت رسول(ص) همچنان دامان فاطمه بوده که ارزش‌ها را به جهان تزریق کرده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: هیچ خانه‌ای همچون خانه فاطمه(س) شهیدپرور نبوده و هیچ دامانی همچون دامان فاطمه(س) خون زندگی را به جهان تزریق نکرده است. خانه فاطمه(س) خانه ایثار است و بنیانگذار ایثار در بشر همین خانه است.

اراکی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آغاز کار اتحادیه زنان جهان اسلام گفت: این امر نشان می‌دهد که اهداف بزرگی وجود دارد و این کار در راستای پیدایش امت واحده اسلامی است که محورش رسول خدا و مرکزش خانه فاطمه است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه بتواند شاهد جنبش بانوان فاطمی در راستای تحقق اهداف فاطمی باشد.

انتهای پیام

کد N234837

وبگردی