آفتاب

مراسم ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در ایتالیا برگزار شد

مراسم ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در ایتالیا برگزار شد

رم - ایرنا - به مناسبت شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به عنوان روز زن و روز مادر نامیده شده است مراسم جشن و شادی در مرکز امام المهدی (ع) در شهر رم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم شب گذشته با حضور ده ها نفر از شیعیان ایرانی، لبنانی، افغانی و ایتالیایی در مرکز امام مهدی (ع) در رم برگزار شد و حجت الاسلام شاملی استاد حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی نیز در این مراسم سخنانی را درخصوص حضرت زهرا (س) ایراد کرد.

دکتر شاملی پس از تبریک این روز فرخنده گفت : پیامبر اکرم (ص) چهار دختر و یک پسر داشت و حضرت فاطمه چهارمین دختر پیامبر اکرم بودند . ولادت حضرت فاطمه در تقویم قمری اسلامی روز 20 جمادی الثانی در سال دوم یا سال سوم و یا سال پنجم است. مشهورترین تاریخ نگاران مسلمان تاریخ 20 جمادی الثانی و پنجم بعثت را روز ولادت حضرت می دانند بنابر این 8 سال در مکه و 10 سال در مدینه منوره بودند که جمعا 18 سال عمر مبارک حضرت زهرا(س) بود . پس از رحلت ابراهیم ، خداوند حضرت را به ولادت فاطمه به عنوان کوثر و خیر کثیر بشارت داد. پیامبر اکرم حضرت فاطمه را سرور زنان دو عالم دانستند و این لقبی بود که به حضرت زهرا داده شد.

شاملی در ادامه از زبان متخصصین تعلیم و تربیت برای فرزندانی که می توانند نور چشم والدین باشند شرط آموزه های اسلامی را برشمرد.

در پایان این مراسم دکتر شاملی به برخی از سوالاتی مطرح شده در باب ولادت حضرت زهرا (س) پاسخ داد.

گفتنی است مراسم مشابهی در شهر میلان و تورینو در شمال ایتالیا نیز برگزار شد.

اروپام ** 2171** 1337
کد N234778

وبگردی