آفتاب

حمله مسلحانه به مجری مشهور پاکستانی

حمله مسلحانه به مجری مشهور پاکستانی

مقامات پاکستان اعلام کردند که مردان مسلح ناشناسی سوار بر چند موتورسیکلت، به روی یک مجری تلویزیونی مشهور پاکستانی در یک خیابان پر رفت و آمد در جنوب شهر کراچی آتش گشودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمید میر، مجری تلویزیونی مشهور پاکستانی است که یک برنامه محبوب را در شبکه پاکستانی جئو اجرا می‌کند. وی در حالی که از فرودگاه عازم دفترش بود، در خودرویش هدف حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت.

پیرمحمد شاه، یک مقام بلندپایه پلیس پاکستان اظهار داشت: چهار فرد مسلح که سوار بر چند موتورسیکلت بودند، روز شنبه در نزدیکی منطقه کارساز در شرق شهر کراچی هنگامی که خودروی حمید میر از خیابانی عبور می‌کرد، به روی خودرویش آتش گشودند و وی از ناحیه پایین تنه هدف اصابت سه گلوله قرار گرفت.

شهید حیات، رییس پلیس شهر کراچی نیز این حادثه را تایید کرد.

حیات به خبرگزاری فرانسه گفت که حمید میر مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته اما پزشگان گفته‌اند که خطری وی را تهدید نمی‌کند. همچنین رعنا جواد، رییس دفتر شبکه جئو در شهر اسلام‌آباد اظهار داشت که گفت‌وگوی کوتاهی از طریق تلفن با حمید میر هنگامی که مورد حمله قرار گرفت، داشته است.

وی خاطرنشان ساخت:‌ هنگامی که او در حال فرار بود، من گفت‌وگوی کوتاهی با او داشتم و وی گفت که گلوله خورده است و افراد مسلح او را تعقیب می‌کنند.

وی افزود: حمید میر گفت که سه گلوله به پایین تنه‌اش اصابت کرده است.

حمید میر یکی از منتقدان پرسابقه سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند پاکستان و ارتش این کشور به دلیل ایفای نقش در ناپدید شدن هزاران تن از مردم استان بلوچستان پاکستان بوده است.

امیر میر، برادر حمید میر یک خبرنگار سازمان اطلاعات پاکستان را مسئول حمله به برادرش دانست و گفت که برادرش از مدت‌ها قبل احساس خطر می‌کرده است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ برادرم قبلا به من گفته بود اگر اتفاقی برای من بیافتد ژنرال ظهیر الاسلام، رییس سازمان اطلاعات پاکستان مسئول آن خواهد بود.

وی یک گروه ناراضی در ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان را متهم به تلاش برای ترور برادرش کرد.

امیر میر گفت: رییس سازمان اطلاعات از برادر من راضی نبود زیرا او سوءاستفاده‌های حقوق بشری آنها در بلوچستان را افشا کرد. ارتش و سازمان اطلاعات قدرتمند آن نمی‌تواند انتقادات خبرنگاران را تحمل کند.

این در حالی است که حمید میر سال گذشته میلادی نیز از انفجار بمبی که در زیر خودرویش کارگذاری شده بود، جان سالم به در برد. این بمب پیش از آنکه منفجر بشود، خنثی شد. با این وجود ارتش پاکستان اتهاماتی را که به آن زده شد، در بیانیه‌ای رد کرد و آنها را بی‌اساس خواند. ارتش پاکستان گفت که حادثه رخ داده را محکوم کرده و خواهان تحقیقات مستقل درباره آن است.

ارتش پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد:‌ مطرح کردن اتهامات علیه سازمان اطلاعات و رییس آن بدون هیچ اساسی بسیار تاسف‌آور و اشتباه است.

انتهای پیام

کد N234708

وبگردی