آفتاب

نماینده زاهدان خواهان تامین امنیت همه اقوام در سیستان و بلوچستان شد

نماینده زاهدان خواهان تامین امنیت همه اقوام در سیستان و بلوچستان شد

نماینده مردم زاهدان با اشاره به کشته شدن دو نفر در حمله اخیر تروریست‌ها به مرزهای شرقی، خواهان تامین امنیت همه اقوام در سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به شهادت معلم شهید نوروزی و سرباز شهید خندان اظهار کرد: مردم استان سالهاست که به دست نیروهای تکفیری و وهابی در این استان به شهادت می‌رسند، باید مشخص شود که این افراد در کدام حوزه‌های علمیه درس خوانده‌اند و اساتید آنها چه کسانی بودند که این تفکر را به آنها القاء کردند.

وی با ابراز تاسف از این که نسل کشی و قوم کشی در سیستان و بلوچستان، سالهاست که اتفاق می‌افتد، خطاب به دولت اظهار کرد: ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

شهریاری ادامه داد: وقتی از نیروهای تکفیری و وهابی انتقاد می کنیم برخی اصرار دارند که این موضوع را با اهل سنت ارتباط دهند. در استان سیستان و بلوچستان نه شیعه و نه سنی هیچ ارتباطی با این گروهها ندارند ما تقاضا داریم که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را بررسی کرده و گزارش آنرا به ما ارائه دهد.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را به عهده داست، در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: ما شهادت این دو نیروی متعهد در استان سیستان و بلوچستان را تسلیت می‌گوییم دغدغه آحاد شیعه و اهل سنت کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان مرزبانان غیور ماست که با تفکر الحادی و تکفیری که در جهت خلق اختلافات میان امت اسلام تلاش می‌کنند است و این حرکت در راستای منافع نامشروع غرب و استکبار جهانی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که پیشوایان امت اسلام و علمای صالح تشیع بر وحدت امت اسلام تاکید کردند، گفت: ما از مسئولین ذیربط و دستگاههای اطلاعاتی می‌خواهیم به طور جدی این موضوع را پیگیری کنند همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست می‌شود که این موضوع را به طور جدی برای روشن شدن عوامل موثر پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N234707

وبگردی