آفتاب
نماینده ابهر:

دولت و مجلس به جای شمارنده مشکلات به ارائه دهنده راه‌حل‌ها تبدیل شوند

دولت و مجلس به جای شمارنده مشکلات به ارائه دهنده راه‌حل‌ها تبدیل شوند

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تکریم جایگاه فرهنگیان و پژوهشگران و خدمت آنان باید در اولویت مسئولین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خان محمدی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور دانشمندان تراز جهانی در صنایعی نظیر صنعت گاز امکان رفع مشکل بیکاری و رونق کامل اقتصادی در کشور وجود دارد و بنده نیز با تکیه بر این پتانسیل خدادادی جوانان برومند ایران اسلامی و برخی پیشکسوتان بین‌المللی آمادگی ارائه ریزبرنامه‌های علمی و عملی و در سطح کاربردی و توسعه‌ای را به کلیه مسئولان اشتغال و اقتصاد دارم و از همه مسئولان می‌خواهم با بستن کمر همت در جهت رفع معضل بیکاری و کاهش فشار گرانی که بر این مردم بزرگ سنگینی می‌کند، اقدام انقلابی کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز با تمام توان آماده همکاری با دولت خواهد بود. امروز مردم نجیب ایران اسلامی نظاره‌گر رفتار کلیه مسئولان می‌باشند و لازم است با رعایت عدالت مسئولان محترم به رفع مشکلات مردم فهیم ایران اسلامی اهتمام ورزند. البته اقتصاد دلالی، در برهه‌ای از زمان و در طول تاریخ تعامل باندی و اولویت‌دار نبودن اشتغال و اقتصاد سالم و نگاه غیرمسئولان افرادی که در سایه باندبازی و لابی‌گری به مسندهای مدیریتی می‌رسوند سبب بالارفتن این ارثیه مدیریتی شده و مشکلات و آسیب‌های جدی را بر ایران اسلامی وارد کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه درمان در کشور گفت: این مشکل در کنار آلودگی هوا به دلیل آلوده بودن بنزین و سوخت‌های دیزلی به واسطه بالا بودن درصد ترکیبات مضر در آن نظیر ترکیبات اروماتیک و بنزن و گوگرد است که سبب بروز امراض صعب‌العلاج بیشتری در کشور خواهد شد. لذا با توجه به کیفیت بنزین و دیزل تولید داخل و وارداتی باید دقت بیشتری به این امر شود همچنین توجه به کیفیت داروهای ساخت داخل از موضوعات مهم دیگر است.

خان‌ محمدی تاکید کرد: در خصوص مشکلات ملی باید دولت و مجلس به جای شمارنده مشکلات به ارائه دهنده راه‌حل‌ها تبدیل شود و پیرامون موارد مطروحه توجه به مواردی نظیر توجه به رهنمودهای ابلاغی رهبری، بازنگری و اصلاح نسخه نظام‌نامه انتصابات مدیریتی کارآمد در کشور برپایه دو اصل تعهد، تخصص در سایه مدیریت جهادی، رعایت قانون بر اخذ حقوق دولتی از بخش خصوصی خاص جهت پرهیز از ایجاد فضای رانت در کشور، توجه به ایجاد صنایع با تکنولوژی جدید و ایجاد فضای لازم برای استفاده از پتانسیل همه پژوهشگران و استعدادهای برتر در اقصاء نقاط کشور لازم و حیاتی است.

نماینده مردم ابهر در بخش دیگر از نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: از وزیر کشور انتظار دارم ارتقای شهرهای باتمدن و عالم‌پرور هیدج و صائین قلعه نیز اقدام کند. همچنین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم در جهت رفع کمبودهای مدارس، پژوهشسراها، راه‌اندازی سالن‌های فرهنگی ورزشی دستورات لازم را صادر فرمایند و پیرو مذاکره حضوری وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به تامین منابع مالی جهت تکمیل و بهسازی راه‌های چهار بانده ترانزیت تاکستان، سلطانیه و راه‌های روستایی و شهری حوزه انتخابیه‌ام خصوصا راه ارتباطی استان‌های شمالی- کردستان و همدان و همچنین جهت تامین ادوات راهسازی و شهرسازی، دستور موثر را صادر نمایند.

نسبت به تامین ماشین‌آلات شهرداری‌ها عنایت فرموده و مقدمات افزایش یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ابهر و خرمدره را فراهم نمایند.

وی افزود: از وزرای اقتصاد و صنعت و بهداشت می‌خواهم با تامین و تخصیص به موقع ارز، زمینه تامین اقلام ضروری و مواد مورد نیاز صنایع تولیدی و سرمایه در گردش آنها، اشتغال پایدار‌، افزایش حقوق قشر آسیب‌پذیر را فراهم آورند و وزیر بهداشت نیز عنایت نماید تا حفظ و ارتقای سلامت تضمین و رفع کمبود دارو و سایر اقلام مربوط مرتفع گردد و در جهت رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه‌ام نظیر تامین آمبولانس‌های مجهز به مراقبت ویژه، ارتقای بیمارستان‌ها، تجهیز اورژانس‌ها، پرداخت مطالبات پرسنل بیمارستانی، تجهیز مراکز درمانی به سی‌تی‌اسکن، اعمال آیتم‌های تشویقی جهت تسهیل در جذب پزشکان متخصص اقدام فرموده و دستور پیگیری ویژه اتمام پروژه بیمارستان 220 تختخوابی را صادر فرمایند.

خان محمدی در پایان از نوبخت خواست تا نسبت به تامین بودجه شهرستان تازه ارتقا یافته سلطانیه اقدام نماید و مسئولین استانی را که کمر همت در جهت رفع محرومیت از مردم این منطقه را بسته‌اند یاری نمایند.

انتهای پیام

کد N234691

وبگردی