آفتاب
به مناسبت روز زن

تجلیل از بانوان مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر (عج) باکو

تجلیل از بانوان مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر (عج) باکو

باکو - ایرنا - در آیینی که به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت ˈدخت نبی گرامی اسلامˈ (ص) حضرت ˈفاطمهˈ (س) در مجتمع آموزشی حضرت ˈولیعصرˈ (عج) باکو برگزار شد، از بانوان معلم این مجتمع تجلیل شد.

به گزارش ایرنا ، این مراسم با حضور ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، اولیا، مربیان و همسران دیپلمات ها و نمایندگان نهادهای ایرانی برگزار شد.

سفیر ایران در باکو، در این مراسم با گرامیداشت میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک سالروز تولد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) ، از روز زن و روز قدس به عنوان دو یادگار مهم حضرت امام راحل یاد کرد که در جامعه مسلمین نهادینه شده و جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت روز زن گفت که این روز و روز مادر فرصتی است که در آن هم از ام الائمه حضرت زهرا (س) و فضیلت های این بانوی بزرگ اسلام یاد می شود و هم اینکه در این روز به توجهی که اسلام به نهاد خانواده دارد و نقشی که زنان در تحکیم بنیان های اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارند، پرداخته می شود.

سفیر ایران همچنین به نوع نگاهی که غربی ها به زنان دارند، اشاره کرد و افزود: غربی ها از زنان به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و در کشورهایی هم که با منافع آنها مخالفت کنند ، با سلاح تهاجم فرهنگی نخست کانون خانواده ها را هدف قرار می دهند.

وی در عین حال با اشاره به چالشی که در جهان برای جایگزینی ارزشهای دینی بجای ارزش های غربی ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که زنان در جهان به جایگاه واقعی خویش منطبق با شعائر دینی، نایل شوند.

در پایان این مراسم هدایایی به بانوان کادر آموزشی این مجتمع و تعدادی از بانوان فعال در نهادهای ایرانی اهدا شد.

خاورم*1206**1651
کد N234515

وبگردی