آفتاب

نماینده سبزوار: استان سربداران می خواهیم

نماینده سبزوار: استان سربداران می خواهیم

خانه ملت نوشت:

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به فرارسیدن هفتصدمین سالگرد قیام سربداران، گفت:‌ دولت لایحه ایجاد استانی با این نام را به مجلس بیاورد.
رمضانعلی سبحانی فر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 31 فروردین با درخواست از رئیس جمهور در خصوص صدور ابلاغ تبدیل بخش‌های سبزوار به شهر بر اساس قانون مربوط، به تبدیل شهر "شش نمد" به شهرستان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم تا دستور ابلاغ این مصوبه را صادر کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس با اشاره به گذشت 700 سال از قیام سربداران در دیار سربداران با شش شهرستان، گفت: این قیام به 120 سال حکمرانی مغول ها و ظلم و تعدی فرمانروایان مغول، بر ایران و دیگر مناطق آسیا خاتمه داد و از رئیس جمهور می خواهم تا این روز را گرامی بدارد.

سبحانی فر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رهبران این قیام که منجر به تشکیل حکومتی ملی و شیعی در دیار سربداران شد، به مشاهیر ادب و فرهنگ این شهرتان اشاره کرد و گفت: سبزوار و دیار سربداران، مشاهیری چون حاج ملا هادی سبزواری، سید حسن غزنوی، عطاملک جوینی، بیهقی و شریعتی را در خود جای داده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ‌آیا وقت آن نرسیده که بعد از 700 سال، در این دیار که مرکز حکومت شیعی در ایران بوده،‌ دولت تدبیر و امید، ‌این امید را در مردم دیار سربداران زنده کرده و لایحه ایجاد استان سربداران را به مجلس تقدیم کند؟


45231

 

کد N234378

وبگردی