آفتاب

درگیری مسلحانه در شرق اوکراین پنج کشته برجای گذاشت

درگیری مسلحانه در شرق اوکراین پنج کشته برجای گذاشت

مسکو- ایرنا- در جریان درگیری مسلحانه در استان دونتسک در شرق اوکراین پنج نفر کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه24، این درگیری ها بامداد روز یکشنبه در شهر اسلاویانسک رخ داد.

براساس این گزارش، در ابتدا مهاجمان مسلح سوار یک خودرو به یک مقر بازرسی در شمال شهر اسلاویانسک حمله کرده و سه نفر از شبه نظامیان محلی را از پای درآوردند.

در این حادثه یک نفر از ساکنان محلی نیز مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

به دنبال این حادثه گروهی از شبه نظامیان از ساکنان محلی در محل حادثه حاضر شده و در جریان تیراندازی آنها دو مهاجم مسلح کشته و بقیه هم با به جای گذاشتن دو خودرو متواری شدند.

از این خودروها مقادیری سلاح و مواد منفجره و نقشه هوایی منطقه و نقاب هایی با نماد جنبش تندروی ˈجناح راستˈ اوکراین به دست آمد.

این حادثه در حالی رخ می دهد که وزارت امور خارجه اوکراین روز شنبه از توقف عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور در راستای اجرای توافقنامه ژنو خبر داد.

اسلاویانسک در هفته های اخیر نسبتا ناآرام بوده است و طرفداران فدرالی شدن حکومت در این منطقه چند ساختمان حکومتی را تحت کنترل گرفته اند.

آخرین درگیری مسلحانه در شرق اوکراین روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد.

به گفته ˈآرسن آواکوفˈ وزیر کشور اوکراین آن درگیری در شهر ماریوپل رخ داد و در جریان آن سه نفر از معترضان کشته و 13 نفر دیگر مجروح شدند.

وی در مورد این حادثه گفت: گروهی از افراد مسلح به یک مقر گارد ملی اوکراین در شهر ˈماریوپلˈ حمله کردند و نیروهای وزارت کشور اوکراین با اطلاع از این حمله، به محل اعزام و به مقابله با مهاجمان پرداختند.

وزیر کشور اوکراین خاطرنشان کرد: مهاجمان با متحمل شدن 3 کشته و 13 مجروح عقب نشینی کردند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N234004

وبگردی