آفتاب

تظاهرات پاکستانیها در اعتراض به حمله مسلحانه به یک روزنامه نگار

تظاهرات پاکستانیها در اعتراض به حمله مسلحانه به یک روزنامه نگار

رسانه ها از تظاهرات روزنامه نگاران پاکستانی در اعتراض به حمله افراد مسلح به حامد میر روزنامه نگار ارشد در شهر کراچی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، روزنامه نگاران پاکستانی در اعتراض به حمله به حامد میر روزنامه نگار ارشد و مجری برنامه های شبکه "جئو" در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور تظاهرات کردند که این حمله منجر به زخمی شدن وی شد.

افراد مسلح روز گذشته با متوقف کردن خودرو حامد میر در نزدیکی فرودگاه شهر کراچی به وی که اولین فردی بود که توانست در افغانستان با اسامه بن لادن سرکرده معدوم القاعده گفتگو کند، تیراندازی کرده و فورا محل حادثه را ترک کرده و متواری شدند.

ممنون حسین رئیس جمهوری، نواز شریف نخست وزیر و سناتور پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاکستان حمله علیه این روزنامه نگار پاکستانی را که همواره به خاطر مواضع قاطعانه خود علیه مسائل سیاسی تهدید شده بود، محکوم کردند.

اگرچه هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما پیشتر گروه تحریک طالبان مسئولیت جاسازی بمب در خودرو میر در 27 نوامبر 2012 را هنگام بازگشت به منزلش در اسلام آباد پایتخت پاکستان برعهده گرفته بود.

حمله به میر درحالیست که در پی حضور احتمالی پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان به شهر کراچی برای معالجه نزدیک به 3 هزار نفر از نیروهای پلیس در مسیر فرودگاه کراچی تا بیمارستان نظامی شفا مستقر شده و تدابیر امنیتی تشدید شده است.

در این گزارش آمده است که میر پس از این حمله تروریستی به بیمارستان آقا خان در شهر کراچی منتقل شده و هنوز گزارشی درباره وضعیت سلامتی وی منتشر نشده است.

پلیس پاکستان اعلام کرد که دست کم دو گلوله به سوی میر که از سال 1987 حرفه روزنامه نگاری را آغاز کرده و با بسیاری از سیاستمداران از جمله کاندلیزا رایس، تونی بلر و هیلاری کلینتون گفتگو کرده شلیک شده است.

کد N233883

وبگردی