آفتاب

لاریجانی: حضور زنان در اجتماع نباید به رکن خانواده آسیب وارد کند

لاریجانی: حضور زنان در اجتماع نباید به رکن خانواده آسیب وارد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر بر نهاد خانواده گفت: در نظام سازی حکومتی باید به تقویت هرچه بیشتر نهاد خانواده توجه کرد و قوانین و مقررات برای حضور زنان در اجتماع طوری باشد که به رکن خانواده آسیبی نرسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: باید بیش از گذشته در تدوین قوانین و مقررات توجه کرد و رسانه‌ها تلاش کنند که حضور زنان در فعالیت‌های مختلف باعث عدم توجه و وقت‌گذاری آنها در خانواده نشود که هیچ چیزی جای این خلأ را نمی‌تواند پر کند و نتیجه آن برخی آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: هرچقدر نظام‌های حکومتی با تفکر دینی نزدیک باشد، باز هم باید به این امر توجه کرد که حکومت‌ها به هیچ‌وجه کارکرد خانواده را ندارند چون مبنای آنها عواطف نیست.

لاریجانی تاکید کرد: اشتباه بزرگ آن است که تصور شود تربیت افراد و شکل‌یابی هویتی آنها صرفا در اجتماعی با روابط اجتماعی و اسلامی شکل گیرد. نباید فراموش کرد که باید پایه‌های شخصیتی افراد در درون خانواده با مهر و محبت مادران و عواطف و دلبستگی‌های درون منزل شکل گیرد و در جامعه به بهره‌وری برسد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: از این جهت باید توجه بیشتری به سلامت و استحکام محیط‌های گرم خانواده کرد.

وی همچنین آرزوی عزت و سربلندی برای جامعه زنان و مادران به خصوص مادران شهدای عزیز انقلاب اسلامی کرد.

ادامه دارد...

کد N233622

وبگردی