آفتاب
دستورکار کمیسیون‌های مجلس/

بررسی شکوائیه یک نماینده با حضور مسئولان شورای عالی امنیت ملی/بررسی گزارش وصول منابع ارزی بلوکه شده

بررسی شکوائیه یک نماینده با حضور مسئولان شورای عالی امنیت ملی/بررسی گزارش وصول منابع ارزی بلوکه شده

دعوت از وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات 19 نفر از نمایندگان مجلس،پاسخ وزیر ارشاد به 9 سوال و ادامه بررسی لایحه جرم سیاسی در دستورکارهای کمیسیون های مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از 9وزیر دعوت کرده اند تا درباره مسایل و مشکلات حوزه های مربوطه پاسخگو باشند.

بر این اساس روز یکشنبه استماع گزارش نقض حقوق بشر از سوی انگلستان، مروری بر آخرین اخبار و تحولات سیاسی با حضور مسئولین وزارت امورخارجه و بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون در دستور کار کمیسیون امنیت قرار دارد.

روز سه‌شنبه نیز از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جهت پاسخگویی به سؤالات 19 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  دعوت شده است.

علاوه بر این کارگروه روابط خارجی این کمیسیون نیز روز یکشنبه نظرات متخصصین و کارشناسان را درباره توافقنامه ژنو استماع می‌کند.

همچنین روز سه شنبه بررسی شکوائیه کریمی قدوسی نماینده  مشهد با دعوت از مسؤولین ذی‌ربط در شورای عالی امنیت ملی در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار دارد.

دعوت از مسوولان سازمان تعزیرات حکومتی و ایران خودرودیزل پیرامون شکوائیه خریداران خودروی هوو نیز در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون اصل 90 مجلس قرار دارد.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون به ادامه ارائه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد می پردازند.

همچنین روز سه‌شنبه نیز از وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان، سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان(دوفقره) و امیر خجسته نماینده همدان دعوت شده است. ادامه ارائه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نیز دستور کار دیگر روز سه‌شنبه این کمیسیون است.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم آن را بررسی می‌کنند و روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار به بررسی راهکارهای لازم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می‌پردازند.

اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه به بررسی گزارش وصول منابع ارزی بلوکه شده خارج از کشور و نیز گزارش مسئولان ذی ربط درباره مشکلات و مسایل کالاهای اساسی در کشور می پردازند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت معدن و تجارت روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می‌یابند.

روز یکشنبه اعضای کمیسیون انرژی گزارش وزارت نیرو در خصوص عملکرد سال1392 و برنامه‌های سال1393 با محوریت اقتصاد مقاومتی را بررسی می‌کنند. ضمن آن که از کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای حضور در این کمیسیون دعوت کرده‌اند.

همچنین روز سه‌شنبه وزیر نیرو در کمیسیون انرژی حاضر می‌شود تا به سوالات سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، امید کریمیان نماینده مریوان (2مورد)، شمس‌اله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر، عباس قائد رحمت نماینده ازنا و دورود (2مورد)، حسن تأمینی نماینده رشت، احمد شوهانی نماینده ایلام و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس پاسخ دهد.

روز سه‌شنبه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از وزیر نفت دعوت کرده‌اند تا گزارشی از عملکرد و اقدامات به عمل آمده و برنامه‌های آتی وزارت در کمیسیون حضور یابد.

کارگروه عمومی این کمیسیون نیز روز یکشنبه گزارش تفریغ بودجه سال1391 کل کشور را بررسی می‌کند و کارگروه اقتصادی روز دوشنبه برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جلسه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای پاسخگویی به دو سوال محمد دامادی نماینده ساری (به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان ) و نیز سوالات جواد هروی نماینده قائنات و جعفری بنه خلخال نماینده خلخال در  کمیسیون بهداشت حاضر می‌‌شود.

روز سه‌شنبه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل فرهنگی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و علی جنتی به سوالات قاسم جعفری نماینده بجنورد، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان(سه فقره)، زهره طبیب زاده نماینده تهران (چهار فقره) و مجتبی رحماندوست نماینده تهران پاسخ می‌دهد.

روز یکشنبه کمیسیون قضایی و حقوقی به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را اصلاح می‌کند و طرح دایمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور اعاده شده از صحن علنی را نیز مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد. بررسی لایحه جرم سیاسی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

 

کد N233336

وبگردی