آفتاب

کرملین:حضور نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، یک اقدام احتیاطی است

کرملین:حضور نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، یک اقدام احتیاطی است

تهران – ایرنا – یک سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که حضور بیش از حد معمول نیروهای نظامی این کشور در مرز اوکراین در واکنش به بی ثباتی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ˈدمیتری پسکوفˈسخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تلویزیون دولتی این کشور گفت: ما در منطقه مرزی با اوکراین نیرو داریم. برخی از این نیروها به طور همیشگی در آنجا مستقر هستند و نیروهای بیشتر به شکل نیروهای پشتیبان در واکنش به رخدادهای دخال اوکراین مستقر شده اند.

وی ادامه داد: من را ببخشید اما اوکراین کشوری است به تازگی در آن کودتای نظامی رخ داده است بنابر این هر کشوری باید اقدامات پیشگیرانه خاصی را در مورد تامین امنیت خود انجام دهد.

وی همچنین گفت که روسیه به عنوان یک کشور مستقل آزاد است که نیروهای خود را بدون محدودیت در هر مکانی از قلمرو خود مستقر کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اتهامات وارد شده به این کشور مبنی بر دخالت در رویدادهای داخل خاک اوکراین را رد کرد و این ادعاها را ˈکاملا غلطˈ خواند.

خبرگزاری رویترز این سخنان پسکوف را مغایر با توضیح های پیشین دولت این کشور مبنی بر این که حضور این تعداد نیروی نظامی در مرز اوکراین امری معمول است، خواند.

مترجمام/9242**1010
کد N233161

وبگردی