آفتاب
اولاند:

خبرنگاران آزاد شده فرانسوی در راه کشور هستند

خبرنگاران آزاد شده فرانسوی در راه کشور هستند

رئیس جمهوری فرانسه از آزادی 4 خبرنگار این کشور در مرز سوریه و عزیمت آنها به کشورشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های ترکیه ساعتی پیش از یافت شدن چهار خبرنگار فرانسوی که 10 ماه پیش در سوریه ربوده شده بودند، در مرز این کشور با سوریه خبر دادند. "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه با تایید این خبر گفت: این افراد آزاد شده و در وضعیت خوبی قرار دارند.

اولاند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن ابراز خرسندی از این مطلب، از بازگشت خبرنگاران مذکور به کشورشان در روز شنبه خبر داد. "دیدیه فرانسیس" گزارشگر رادیو و "ادوارد الیاس" عکاس روز ششم ژانویه 2013 در شمال شهر حلب ربوده شدند. دو هفته بعد نیز رسانه ها از ربوده شدن "نیکلاس هنین" روزنامه نگار و "پیر تورس" عکاس در نزدیکی شهر الرقه خبر دادند.

به تازگی کمیته حمایت از خبرنگاران، سوریه را خطرناک ترین کشور برای فعالیتهای خبرنگاری معرفی کرده است. اواخر ماه مارس نیز دو خبرنگار اسپانیایی که سپتامبر گذشته توسط شورشیان داعش ربوده شده بودند، آزاد شدند. بنا بر اعلام رسانه های بین المللی، در حال حاضر بیش از 30 خبرنگار خارجی در اسارت اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به سر می برند.

نتیجه تحقیقات کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ) در نیویورک نشان می دهد خطرناک ترین کشور برای فعالیت خبرنگاران در جهان سوریه است.

کد N233150

وبگردی