آفتاب

ابوترابی‌فرد: امنیت مردم ثمره دین و اخلاق است

ابوترابی‌فرد: امنیت مردم ثمره دین و اخلاق است

نائب ‌‎رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت مردم ثمره دین و اخلاق است، گفت: مردم در نظام دینی باید در امنیت کامل به سر ببرند و ارتش و نیروهای مسلح اصلی‌ترین عامل تأمین امنیت مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد صبح امروز، 30 فروردین در جلسه تفسیر نامه 53 نهج‌البلاغه که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه کارکرد ارتش در یک نظام دینی، پناهگاه مردم است و نیروی مسلح مقتدر زینت حاکمان است، خاطرنشان کرد: حاکمی می‌تواند به خوبی بر مردم حکومت و خدمت کند که دارای قدرت لازم باشد و حاکمان و والیان در سایه یک نیروی نظامی مقتدر می‌توانند حکومت را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه قدرت نقش مهمی در اینکه نظام سیاسی در عرصه بین‌المللی در جایگاه رهبری قرار بگیرد دارد، یادآور شد: اگر ارتش ایران در یک نظام دینی قدرتمند بود موحب عزت کشور و مایه عزت دین خواهد بود.

ابوترابی با اشاره به قدرت مدیریت مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف به حضور نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: حضور امریکا در این دو کشور با هدف تثبیت قدرت نظامی و مورد تهدید قرار دادن جمهوری اسلامی بود اما تدابیر مقام معظم رهبری این کشور را در اوج امنیت قرار داد.

وی وجود منابع مالی پایدار برای ارتش را نیز یک نیاز ضروری دانست و بیان کرد: ارتش مقتدر با بنیه دفاعی بالا نیازمند منابع مالی پایدار است و از نظر مالی نیز باید تقویت شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های کشور را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با یک نظام سازی اقتصادی به سمت ایجاد قدرت اقتصادی در منطقه نیز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) چهار مأموریت مهم را برای والی مصر در فرمان خود در نظر گرفته‌‎اند، عنوان کرد: این چهار وظیفه، وظیفه و رسالتی است که بر عهده همه حکمرانان است و همه باید بر اجرای آن در هر برهه‌ای از زمان اهتمام داشته باشیم.

ابوترابی بیان کرد: دریافت مالیات و تحکیم بنیه مالی حکومت اولین وظیفه‌ای است که بر گردن حکمرانان قرار داده شده است و هیچ حکومتی بدون منابع مالی پایدار دوام نخواهد داشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مالیات در دنیای امروز مورد توجه حکمرانان است اما در کشور ما مغفول واقع شده و ریشه مشکلات امروز کشور نیز در همین اصل مهم است.

وی با بیان اینکه دومین مسئولیت هر حکمرانی تأمین امنیت است، تأکید کرد: امنیت بدون دشمن‌شناسی و بدون وجود نیروهای مسلح قدرتمند در یک نظام سیاسی بدست نمی‌آید.

ابوترابی با بیان اینکه امنیت بستری برای تربیت انسانها و رشد اخلاقی و فضائل آحاد جامعه است، بیان کرد: تربیت و اصلاح خانواده‌ها در جامعه از دیگر مسئولیت‌های حکمرانان در نظام سیاسی اسلامی است.

وی عمران و آبادانی را چهارمین رسالت حکمران در نظام سیاسی مبتنی بر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید یک جامعه آباد و بدون دغدغه‌های عمرانی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی(ع) افراد جامعه جامعه را به 7 دسته جداگانه تقسیم می‌کند، بیان کرد: نظامیان، نویسندگان، قضات، کارمندان، اهل جزیه، مدیران اقتصادی و مستضعفین محتاج هفت گروهی هستند که امیرالمومنین(ع) در جامعه از آنها یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه جایگاه امنیت در جامعه جایگاه بسیار کلیدی است، تأکید کرد: افرادی که در حوزه برقراری امنیت برای مردم قرار می‌گیرند باید نسبت به دیگران در یک موقعیت برتر قرار گرفته و وقتی مردم به این گروه نگاه می‌کنند این قشر را در یک نقطه برجسته و فاخر ارزیابی کنند.

ابوترابی با بیان اینکه کار نظامیان از قضات حساس‌تر است، افزود: امیرالمومنین(ع) برای نیروهای امنیتی جامعه 4 مسئولیت خطیر را بر شمرده‌اند که نیروهای نظامی امروز باید به این 4 مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروی نظامی در اسلام دارای جایگاهی دفاعی است و منظور از تقویت نیروی نظامی به معنای تقویت قدرت دفاعی و ایجاد هراس در دل دشمن برای افزایش میزان بازدارندگی در طرف مقابل است.

این مسئول با بیان اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان کرد: قدرت مطلوب قدرتی است که دشمن اجازه تحلیل قدرت شما را نیز به خود ندهد و هیچ‌گاه حتی در ذهن خود به دنبال نگاه نظامی به شما نباشد.

وی ادامه داد: امروز این قدرت در تعداد نیروهای مسلح و نیروی انسانی نیست بلکه امروز بالاترین قدرت یک ارتش در نیروی انسانی عالم، متعهد، مومن، سرسخت و مجهز به بالاترین تکنیک فناوری و دانش روز است.

ابوترابی گفت: قدرت و توان هر کشوری در هر عرصه‎ای به توان و قدرت نرم‌افزاری، نیروی انسانی عالم و متعهد و مؤمنی است که بتواند از ظرفیت‌های توان نرم‌افزاری به بهترین نحو استفاده کند.

وی با بیان اینکه در ابتدای دفاع مقدس نیروی زمینی قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بالایی نداشت، اظهار کرد: این قدرت ایمان و عقیده نیروهای نظامی و ملت ایران بود که توانست کشور را در یک جنگ نابرابر به پیروزی بزرگ برساند.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه افزود: قدرت ایران اسلامی به حدی رسیده است که امروز همسایه‌های کشورمان نه تنها برای ما تهدید حساب نمی‌شوند بلکه در سایه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی رابطه بسیار خوبی بین جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه برقرار است.

وی تأکید کرد: قدرت ایران اسلامی به قدری است که امروز شخص رئیس جمهور امریکا ایران اسلامی را تهدید می‌کند و به عنوان رئیس دولتی که قدرت نظامی او دو برابر قدرت نظامی کشورهای دنیاست توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

ابوترابی تغییر نام وزارت جنگ به وزارت دفاع را در ابتدای انقلاب اسلامی به عنوان تغییر راهبرد نظام سیاسی جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای تفکرات دینی خود به دنبال دفاع از خود بوده و هیچ‌گاه به جنگ و تعرض فکر نمی‌کند.

وی تأکید کرد: یک فرمانده نظامی در نگاه قرآن فرمانده‌ای با دانش و توان جسمی بالاست و این ویژگی نه تنها در سطح فرماندهان بلکه در تمام سطوح نیروهای نظامی باید عملیاتی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایمان را تغذیه‌کننده روح و احیا کننده جسم دانست و ادامه داد: داشتن بنیه جسمی، دانش و ایمان برای فرماندهان نظامی لازم است و نقش آموزش‌های نظامی نیز در این بین بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اولین رسالت نیروهای مسلح ایجاد دژ مستحکم برای مردم است، بیان کرد: مردم در دژ نیروهای مسلح زندگی می‌کنند و هرقدر این دژ قوی باشد احساس امنیت نیز در جامعه بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

کد N233128

وبگردی