آفتاب

راهکارهای گسترش همکاری های علمی ایران و ژاپن بررسی شد

راهکارهای گسترش همکاری های علمی ایران و ژاپن بررسی شد

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی در دیدار با سفیر ژاپن و نماینده ارشد جایکا در ایران بر گسترش همکاری های مشترک علمی و تعمیق این همکاری ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، حسین سالار آملی در این دیدار ضمن اشاره به سوابق دوستی مردم ایران و ژاپن، همکاری بین دو کشور در زمینه های دانشگاهی و دانشجویی و تبادل تجربیات، انجام پروژه های مشترک و همکاری های چند جانبه برای بازسازی نیروهای انسانی در کشور افغانستان را تشریح کرد.

وی درباره آمار جمعیت دانشجویی ایران گفت: ما در حدود پنج میلیون نفر دانشجوی مشغول به تحصیل داریم که افزون بر نیمی از آنها خانم هستند و ظرفیت های زیادی در زمینه تحصیل در دانشگاه های ایران برای کشورهای همسایه وجود دارد.

سالار آملی درخصوص برنامه های بورس و پذیرش و اعزام دانشجو میان دو کشور نیز اظهار داشت: در تلاش دستیابی به حداکثر بهره وری هستیم و آمادگی داریم در زمینه های ادبیات فارسی و ایران شناسی و اسلام شناسی از کشور ژاپن دانشجو پذیرش کنیم.

در ادامه این دیدار سفیر ژاپن نیز ضمن اظهار خرسندی و اعلام امادگی برای توسعه همکاری های دو و چند جانبه اعلام کرد که برای هماهنگی های هر چه بیشتر مباحث این دیدار را به اطلاع دولت ژاپن می رساند.

علمی (1)**1055**1599
کد N233063

وبگردی