آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

مصون بودن تماسهای مقامات افغان از شنودهای تلفنی/انتقاد پاکستان از انگلیس به خاطر یک گزارش

مصون بودن تماسهای مقامات افغان از شنودهای تلفنی/انتقاد پاکستان از انگلیس به خاطر یک گزارش

حمله به کاروان ناتو در بگرام، مصون بودن تماسهای مقامات افغان از شنودهای تلفنی و انتقاد پاکستان از انگلیس به خاطر ارائه گزارش وضعیت حقوق بشر از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، محمد معصوم فرزی فرمانداری منطقه بگرام از حمله موشکی به کاروان نیروهای خارجی در این منطقه خبر داد و در عین حال گفت در این حمله به فردی آسیب وارد نشد.

خبر دیگر اینکه در پی انتشار گزارشهایی درباره شنود دو میلیارد گفتگوی تلفنی افغانها توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نصرت الله رحیمی سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان از تلاش این وزارت برای مصون بودن تماسهای والی ‎ها، رئیس جمهوری، معاونان ریاست جمهوری، نمایندگان شورای ملی و اعضای کابینه مقابل شنودهای تلفنی بیگانگان از طریق توزیع سیم کارت های شبکه مخابراتی سلام خبر داد.

همچنین معاون استاندار غزنی افغانستان از کشته شدن ملاصادق فرمانده طالبان و چهار فرد دیگر خبر داد که مشغول ساخت بمب کنار جاده ای در مسجدی در این استان بودند.

طالبان همواره حملات تروریستی را در مساجد افغانستان انجام داده و مقامات دولتی را ترور کردند. در این حمله نیز بخشی از مسجد غزنی تخریب شد.

رسانه های پاکستانی نیز با اشاره به کشته شدن شماری از سربازان ارتش در جریان حمله طالبان به مقر ارتش در منطقه لندی کوتل در منطقه خیبر ایجنسی و شنیده شدن صدای چندین انفجار در این منطقه گزارش دادند که طالبان در پی انهدام انبار سلاح ارتش بودند.

خبر دیگر اینکه با وجود سفر هفته آتی نواز شریف به لندن، تسنیم اسلم سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری به انتقاد از انگلیس به خاطر ارائه گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در پاکستان پرداخت و گفت حقوق بشر موضوعی جهانی است و تنها در پاکستان نمی توان اجرا کرد.

همچنین عمران قریشی معاون فرمانده پلیس کویته از کشته شدن یک افسر ارشد پلیس در جریان تیراندازی روز شنبه شبه نظامیان به مرکز ایالت بلوچستان در جنوب پاکستان خبر داد.

کد N233037

وبگردی