آفتاب

پوتین کمک مشترک اروپا به اوکراین را خواستار شد

پوتین کمک مشترک اروپا به اوکراین را خواستار شد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (شنبه) از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا برای ارائه کمک مشترک برای حفظ ثبات اقتصادی در اوکراین تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما خواستار تضعیف اقتصاد اوکراین یا مساله‌دار کردن انتقال گاز روسیه به اروپا نیستیم. به همین دلیل است که می‌خواهیم تمام کشورهای اروپایی و آنهایی که خواستار کمک‌ و حمایت از اقتصاد اوکراین هستند، به این روند کمک کنند تا با انجام اقدامات مناسب اقتصاد این کشور به حالت عادی بازگردد.

رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی Vesti v Subbotu افزود: ما نمی‌توانیم روند نابسامان اقتصادی و اوضاع نامناسب مالی اوکراین را به دوش بکشیم. این روند نمی‌تواند تنها بر عهده مالیات‌دهندگان روس و بودجه این کشور باشد.

پوتین پیشتر در نامه خود به 18 کشور اتحادیه اروپا که اکثرا در اروپای شرقی هستند، نگرانی خود را بابت بحران بدهی اوکراین ابراز داشته بود. وی همچنین خواستار رایزنی در سطح وزیران برای انجام اقدامات فوری به منظور ایجاد ثبات در اقتصاد اوکراین شد.

رئیس‌جمهوری روسیه درباره این مساله که هیچ مانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط میان غرب و مسکو وجود ندارد، گفت: این روابط به شرکای ما و تمایلشان بستگی دارد. به عقیده من هیچ چیزی بر سر عادی‌سازی روابط و بازگشت به همکاری‌های عادی میان غرب و مسکو وجود ندارد.

بحران سیاسی در اوکراین، الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و تظاهرات اعتراضی حامی فدرالی شدن در جنوب شرق اوکراین، همگی باعث بروز اختلافات میان مسکو و غرب از زمان پایان جنگ سرد شده است.

انتهای پیام

کد N232938

وبگردی