آفتاب

اشغالگران صهیونیست مسیحیان را از شرکت در مراسم کلیسای قیامه محروم کردند

اشغالگران صهیونیست مسیحیان را از شرکت در مراسم کلیسای قیامه محروم کردند

تهران - ایرنا - نیروهای اشغالگر صهیونیست بسیاری از مسیحیان را از شرکت در مراسم مذهبی ˈشنبه نورˈ در کلیسای ˈقیامهˈ در ˈبیت المقدسˈ اشغالی محروم کردند.

شبکه ˈالجزیرهˈ روز شنبه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی با مستقر کردن صدها سرباز و پلیس در بخش قدیمی شهر بیت المقدس و اطراف این شهر، ادعا کردند که برای تسهیل در برگزاری مراسم شنبه نور در کلیسای قیامه در بیت المقدس تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته اند.

سربازان اشغالگر پست های بازرسی متعددی را در داخل کوچه های بخش قدیمی بیت المقدس ایجاد کردند. اشغالگران برای عزیمت مسیحیان به این شهر مقدس و شرکت در مراسم شنبه نور محدودیت های زیادی را اعمال کردند به گونه ای که تنها 600 نفر از مسیحیان ساکن ˈنوار غزهˈ مجوز ورود به بیت المقدس را دریافت کردند.

هزاران مسیحی ساکن کرانه غربی رود اردن هم از شرکت در این مراسم محروم ماندند.

خبرنگار الجزیره در بیت المقدس گفت: مسیحیانی که مایل بودند برای شرکت در مراسم مذهبی خود وارد کلیسای معروف و تاریخی قیامه شوند، مدت زیادی را در پست های بازرسی متعدد اشغالگران منتظر ماندند. این پست های بازرسی و تفتیش ، کمتر از 50 متر با هم فاصله داشتند.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان کشورهای خارجی از جمله ˈرابت سریˈ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در این مراسم شرکت دارند. برخی میهمانان مسیحی که از خارج فلسطین به بیت المقدس آمده اند نیز با شکایت از برخورد ناشایست نیروهای امنیتی صهیونیستی اعلام کردند که در معرض بدرفتاری، بدزبانی و حمله فیزیکی نیروهای اشغالگر قرار گرفتند.

در یک هفته گذشته بیت المقدس شبیه یک پادگان نظامی شده بود. مراسم شنبه نور بعد از ظهر امروز در کلیسای قیامه که در نزدیکی مسجد الاقصی قرار دارد، برگزار می شود.

اهانت به پیروان ادیان آسمانی تنها محدود به مسیحیان نیست و اشغالگران طی هفته گذشته رفتاری توهین آمیزتر را با مسلمانان در مسجد الاقصی داشتند.

خاورم 1491**1651
کد N232920

وبگردی