آفتاب

احزاب کرد ترکیه ادغام می شوند

احزاب کرد ترکیه ادغام می شوند

آنکارا- ایرنا - احزاب کرد ˈصلح و دموکراسی ˈو ˈدمکراتیک خلق های ˈترکیه که هوادار حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ هستند ادغام می شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ملیت ، سران حزب صلح و دمکراسی در نشستی پس از بحث های طولانی به الحاق این حزب به حزب دمکراتیک خلق های ترکیه تصمیم گرفتند.

ˈپروین بولدانˈ نماینده حزب صلح و دمکراسی در مجلس ملی ترکیه گفت : هیاتی از نمایندگان دو حزب برای دیدار با ˈعبدالله اوج آلان ˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ به زندان جزیره ایمرالی خواهند رفت و وی را از نتایج نشست سران دو حزب آگاه خواهند کرد.

وی گفت : عبدالله اوج آلان به حزب دمکراتیک خلق ها اهمیت می دهد و مایل است این حزب نقشی فراگیر داشته باشد.

اوج آلان رییس گروه غیرقانونی ˈپ .ک .ک ˈ از سال 1999 میلادی در زندان جزیره ایمرالی در نزدیکی استانبول دوران محکومیت به حبس ابد را سپری می کند.

حزب دمکراتیک خلق های ترکیه در سال گذشته میلادی به توصیه اوج آلان برای جذب آرای کردهای ساکن شهرهای بزرگ ترک نشین و دست چپی ها و سوسیالیستهای حامیˈپ.ک.کˈ تاسیس شد.

ناظران آگاه عقیده دارند که اوج آلان در صدد است که حزب دمکراتیک خلق ها با الحاق حزب صلح و دمکراسی به این حزب به حالت یک حزب فراگیر در سطح ترکیه در آید و به عنوان یک حزب کردی فعال در مناطق کردنشین شناخته نشود.

خاورم ** 2010*230 **1010
کد N232774

وبگردی