آفتاب

جستجوی پرواز ام.اچ 370 در حساس ترین مرحله

جستجوی پرواز ام.اچ 370 در حساس ترین مرحله

کوالالامپور- ایرنا - وزیر دفاع مالزی عملیات روزهای شنبه و یکشنبه جستجوگران بین المللی را برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 در اعماق اقیانوس هند پس از گذشت 43 روز از ناپدیدشدن آن، حساسیت مرحله این عملیات دانست.

به گزارش ایرنا، ˈهشام الدین حسینˈ سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز شنبه، گفت: جستجوگران بین المللی دامنه محل جستجو را کاهش داده اند و تمرکز اکنون بر روی منطقه ای با شعاع 10 کیلومتر مربع ادامه دارد.

وی افزود: ما ممکن است اطلاعاتی که توسط ماهواره ˈاینمارستˈ به دست آمده را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی همچنین گفت که اگر اثری از لاشه هواپیما یافت نشود احتمالا شعاع منطقه مورد جستجو گسترش خواهد یافت.

این مقام مالزیایی اعلام کرد که دولت این کشور دو شرکت داخلی و یک شرکت خارجی را تعیین کرده است تا در صورت نیاز و در مراحل بعدی عملیات جستجو از آن ها استفاده شود.

تیم جستجو پرواز ام.اچ 370 اکنون عملیات جستجو را در شعاع 10 کیلومتر مربع از آخرین مکان دریافت امواج رادیویی جعبه سیاه این هواپیما انجام می دهد.

پرواز ام.اچ 370 بامداد روز هشتم مارس (17 اسفند) با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و با گذشت 43 روز از ناپدید شدن آن تاکنون کوچکترین اطلاعاتی از آن به دست نیامده است.

آساق**د.م**1611
کد N232516

وبگردی