آفتاب

بررسی مشکلات کارکنان خانم مجلس با حضور رییس قوه مقننه

بررسی مشکلات کارکنان خانم مجلس با حضور رییس قوه مقننه

در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، علی لاریجانی در دیدار با کارکنان خانم مجلس به بررسی مشکلات آنان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان زن مجلس با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: در باب این موجود نورانی کتب مقدس فراوانی نوشته شده است. حضرت امام حسن عسگری (ع) فرمودند «ما ائمه حجت‌های خداوند بر مردم هستیم و مادر ما فاطمه (س)، حجت خدا بر ماست».

وی با بیان اینکه زن محور تشکیل جامعه اجتماعی و خانواده است، گفت: پایه اصلی جامعه، خانواده است و رکن خانواده، زن است. رکن خانواده برای جامعه موضوعی جدی است.

رییس قوه مقننه با اشاره به آمار کارکنان زن مجلس، گفت: طبق گزارش‌های دریافتی مجلس 112 پرسنل زن دارد که 97 درصد از آنها رسمی، 10 نفر ساعتی و پنج نفر قراردادی هستند.

لاریجانی افزود: یک نکته که برای بنده جالب بود اینکه فقط یک پرونده از خانم‌ها به هیات تخلفات اداری مجلس رفته است. این یک مورد هم حکم برائت گرفت. این مساله نشان از انضباط و سلامت اداری کارکنان زن مجلس دارد.

وی وضعیت سطح تحصیلات کارکنان زن مجلس را خوب دانست و افزود: در میان کارکنان زن مجلس چهار نفر پزشک، شش نفر دکترای تخصصی، 39 نفر فوق لیسانس، 46 نفر لیسانس، 16 نفر فوق دیپلم و شش نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند بنابراین از این جهت نیز خانم‌های مجلس از سرمایه آموزشی خوبی برخوردارند.

رییس مجلس شورای اسلامی تمرکز مشاغل سازمانی مجلس در بخش کارکنان زن را در شغل کارشناسی دانست و افزود: در میان کارکنان زن مجلس یک نفر رییس اداره، چهار نفر مسئول دایره و سه نفر کارشناس ارشد حضور دارند. البته لازم است از حضور خانم‌ها در سایر پست‌های سازمانی نیز استفاده شود.

لاریجانی خواستار اجرای قانون مرخصی زایمان در مجلس شد و افزود: این قانون باید در جهت آرامش فکری خانم‌ها اجرا شود تا کارکنان زن مجلس پس از وضع حمل از بازگشت به شغل خود آرامش فکری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن کارکنان زن مجلس، گفت: زندگی در تهران بدون مسکن معضل است. ما در مجلس اهرم‌های مختلفی را برای تامین مسکن کارکنان مجلس پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها تعاونی مسکن کارکنان مجلس است اما روش‌های پایدار دیگری باید انتخاب شود تا مسکن کل کارکنان مجلس تامین شود. البته مجلس هر کاری در حوزه مسکن کارکنان این قوه انجام دهد باز نیازمند منبع مالی مناسبی برای آغاز کار است که کارکنان مجلس باید آن را تامین کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور خانم‌ها در شیفت شب مجلس را به صلاح ندانست و افزود: حضور خانم‌ها در کشیک شب‌ها در مجلس را مناسب نمی‌دانم. کارهای سهل‌تر برای خانم‌ها مفیدتر است چون امور سنگین خانواده بر دوش آنهاست اما با این وصف اگر کسی وقت آزاد داشته باشد از نظر بنده منعی برای کار در شیفت شب وجود ندارد.

لاریجانی کمبود عاطفی اعضای خانواده، تربیت فرزند و رابطه بین اعضای خانواده را از جمله اموری دانست که حضور خانم‌ها در شیفت شب را به واسطه این امور مناسب ندانست.

رییس مجلس شورای اسلامی از تجدیدنظر در بازرسی بدنی در بخش کارکنان زن مجلس سخن گفت و افزود: ملاحظاتی مانع از اجازه ورود مواد غذایی توسط کارکنان مجلس وجود دارد که نمی‌توان این ملاحظات را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا، قبل از سخنان رییس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از کارکنان زن مجلس خواستار رسیدگی لاریجانی به اخراج کارکنان زن پس از مرخصی زایمان، تاسیس مهدکودک و شیرخوارگاه، کاهش ساعت کار زنان شیرده، عدالت در تفتیش بدنی کارکنان مجلس، اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و انتصاب کارکنان زن در پست‌های مدیریتی شدند.

انتهای پیام

کد N232507

وبگردی