آفتاب

نیروی دریایی مالزی پس از ناپدیدشدن ام.اچ 370 تجهیز می شود

نیروی دریایی مالزی پس از ناپدیدشدن ام.اچ 370 تجهیز می شود

کوالالامپور– ایرنا – نیروی دریایی مالزی بدنبال افشای ضعف این کشور پس از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 اعلام کرد این نیرو نیازمند تجهیزات بیشتری در سال های آینده است.

به گزارش ایرنا، مالزی پس از ناپدیدشدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور در17 اسفند و ضعف در ردیابی آن تلاش کرد با نمایش

فیلم های مستند از قدرت نظامی خود در شبکه های تلویزیونی آن را پوشش دهد.

خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز شنبه به نقل از فرمانده نیروی دریایی این کشور، اعلام کرد این نیرو به فناوری های نوین نیازمند است و علاوه بر آن از این تجهیزات می توان برای عملیات جستجو و نجات استفاده کرد.

ˈعبدالعزیز جعفرˈ تصریح کرد: با در نظر داشتن منابع مالی، برای بدست آوردن چنین تجهیزاتی برنامه ریزی شده است.

وی از ضعف نیروی دریایی مالزی در عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 سخن نگفت، اما تصریح کرد ˈدرحال حاضر تجهیزاتی در اختیار داریم که افزایش آنها می تواند نیروی دریایی را به استاندارهای جهانی نزدیک کند.ˈ

این مقام مالزیایی تصریح کرد که دولت و نیروی دریایی این کشور همه تلاش خود را در عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 به کار گرفتند و هیچ اطلاعات و حقایقی را از خانواده سرنشینان این پرواز مخفی نکردند.

مالزی هشتادمین سالگرد شکل گیری نیروی دریایی این کشور را 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) سال جاری با عنوان ˈآمادگی برای محافظت از آب هاˈ جشن می گیرد.

نیروی دریایی مالزی در سال 1934 شکل گرفت.

این نیرو در حال حاضر 15 هزار پرسنل، دو زیردریایی، 57 فروند انواع کشتی از جمله گشت زنی و 12 بالگرد در اختیار دارد و شش فروند کشتی جنگی نیز سفارش داده است.

آساق**د.م**1611
کد N232493

وبگردی