آفتاب

سکوت رضا ضراب شکست

سکوت رضا ضراب شکست

“رضا ضراب” متهم اصلی پرونده فساد مالی ترکیه که خبرهای زیادی در مورد ارتباط او با “بابک زنجانی” میلیاردر زندانی در ایران منتشر شده بود برای نخستین بار مسائلی را در مورد علت بازداشت و اتهامات وارد شده بر خود در مصاحبه با روزنامه “صباح” ترکیه مطرح کرده است.

به گزارش آفتاب به نقل از تدبیر، روزنامه “صباح” ترکیه با انتشار مطلبی به بخش هایی از نخستین مصاحبه “رضا ضراب” بازرگان ایرانی که به اتهام دست داشتن در پرونده فساد مالی وزرای دولت “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه بازداشت شده بود اشاره کرده است. روزنامه “صباح” ترکیه با اشاره به اظهارات “ضراب” نوشته است:” رضا ضراب صبح روز گذشته سکوت خود را شکست. “رضا ضراب” که اسیر کودتای ۱۷ دسامبر جریان “گولن” شده بود از ناگفته ها سخن گفت.”

روزنامه “صباح” ترکیه در ادامه به شرح ماجرا و علت بازداشت “ضراب” پرداخته و نوشته است:”ابرو گوندش” خواننده معروف ترک همسر “ضراب” است. “ضراب” به همراه “ظفر چاغلایان” وزیر پیشین اقتصاد و “معمر گولر” وزیر پیشین کشور ترکیه در تاریخ ۱۷ دسامبر به اتهام دست داشتن در پرونده پولشویی بازداشت و تجارت غیر قانونی طلا میان ایران و ترکیه بازداشت شده بودند. در نهایت و پس از تحمل ۷۰ روز بازداشت “ضراب” با حکم دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شد. با این حال اکنون “ضراب” پس از ۴ ماه سکوت خود را شکسته است.”

“روزنامه “صباح” ترکیه در ادامه با اشاره به شرح ماجرا از زبان “ضراب” می نویسد:”من اتهامات وارد شده را نمی پذیرم. ماموران ساعت پنج و سی دقیقه صبح به خانه من ریختند و من را از تختخواب بیرون کشیدند و بازداشت کردند. ۲۰ فیلمبردار در حال فیلمبرداری از این صحنه بودند. بازداشت من کودتایی سازماندهی شده بود.”

“ضراب” در مورد اتهام قاچاق طلا از غنا ضمن رد اتهام های مطرح شده گفته است:”می توانید به اسناد فروش اشاره کنید تا حقائق را دریابید.” او هم چنین با رد اتهام پولشویی و انتقال غیرقانونی وجه میان دو کشور ایران و ترکیه گفته است که حجم مبادلات سالانه ایران و ترکیه ۳٫۵ میلیارد دلار است چگونه اتهام انتقال ۸۷ میلیارد یورو پول را بر من وارد کرده اند؟”

“رضا ضراب” در بخش پایانی این مصاحبه با رد تمامی اتهام های وارد شده اظهار داشته است:”تمام کارهای بازرگانی من قانونی بوده اند.و من تمام فعالیت های تجاری را از طریق بانک ها انجام داده ام. من دوست زنجانی نیستم و مسائل مطرح شده در مورد او به من ارتباطی ندارد. فعالیت های من کاملا قانونی بوده و نمی توان اتهام قاچاق را به من نسبت داد. “
کد N232430

وبگردی