آفتاب

یک انقلابی مجروح بحرینی به شهادت رسید

یک انقلابی مجروح بحرینی به شهادت رسید

تهران - ایرنا - فعالان حقوق بشر اعلام کردند که یک انقلابی بحرینی پس از دو ماه بیهوشی ناشی از اصابت گلوله نیروهای پلیس این کشور به سر و چشم وی، به شهادت رسید.

گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈصوت المنامهˈ به نقل از فعالان حقوق بشر حاکی است که ˈعبدالعزیز عبارˈ 27 ساله اولین انقلابی شهید از فوریه گذشته تاکنون است که در پی شلیک گاز اشک آور و اصابت گلوله نیروهای پلیس بحرین کشته شده است .

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که بر اساس گزارش های اولیه، تیراندازی به عبار از فاصله نزدیک و به طور مستقیم صورت گرفته بود.

ˈسید حسانˈ از بستگان عبار به خبرگزاری ˈرویترزˈ گفت: گواهی فوت صادر شده برای عبار، علت مرگ را جراحت مغزی و خونریزی ذکر کرده، اما به دلیل آن و تیراندازی پلیس بحرین اشاره نکرده است.

وی افزود که خانواده عبار از تحویل جسد وی تا صدور گزارش رسمی مبنی بر مرگ بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس، خودداری کردند.

عبار در مراسم سوگواری برای یکی از قربانیان اعتراضات مردمی در منامه پایتخت بحرین شرکت کرده بود که در پی دخالت نیروهای پلیس و وقوع درگیری، هدف تیراندازی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه قرار گرفت.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی است که با سرکوب شدید رژیم آل خلیفه با همدستی نیروهای خارجی از جمله نیروهای سعودی، اردنی، اماراتی و پاکستانی روبرو شده است.

با شهادت عبدالعزیز عبار، شمار شهدای ˈانقلاب کرامتˈ بحرین که از سال 2011 میلادی آغاز شد، به دستکم 123 شهید رسید.

مترجمام** 1453**1651
کد N232214

وبگردی